L’últim estudi realitzat per la Unitat d’Intel·ligència de The Economist ( UIB ) sota el títol “The Mobile Employee Impact”, posa de manifest que els entorns laborals on es prioritza la mobilitat, afavoreixen un notable increment d’aspectes com la creativitat , la satisfacció , el compromís i la productivitat.
Mobilitat, sinònim de major productivitat
La implantació de solucions que afavoreixen la mobilitat dels empleats està directament relacionada amb l’augment del rendiment professional d’aquests i , en conseqüència, amb una millor marxa dels negocis. Aquesta és la conclusió a què arriba l’estudi ” The Mobile Employee Impact ” segons el qual, en aquelles companyies qualificades pels seus propis treballadors com ” pioneres ” en la implantació de tecnologia mòbil , aquests s’han vist incrementades seva creativitat en un 18%, el seu grau de satisfacció en un 23%, el seu compromís amb l’empresa en un 21% i el seu nivell de productivitat en un 16%.
La majoria de companyies i empleats ja comprenen que un enfocament que prioritza la mobilitat és positiva per al negoci “, Chris Kozup, VP de Màrqueting d’Aruba
Aquest estudi s’ha efectuat sobre un univers de 1.835 treballadores de tot el món, molts dels quals ja reconeixen els avantatges que aporten els entorns mòbils; la gran majoria ja gaudeixen d’accés a smartphones i tablets. El 60%, assenyala que la introducció de solucions tecnològiques els fa més productius, mentre que el 45% afirma sentir que la seva creativitat s’ha vist millorada.
Mobilitat i treball col·laboratiu
Aquesta anàlisi també pretén definir com contribueixen les diferents dimensions de la tecnologia mòbil en el desenvolupament de la feina. En aquest sentit, la possibilitat de poder treballar des de qualsevol lloc i en qualsevol moment, podent accedir de manera ràpida i senzilla a la informació necessària, es presenta com el factor que més incideix en l’increment de la productivitat, tal com sosté la meitat dels enquestats.
Pensa en el temps perdut a l’aeroport o al tren, no hi ha molts temps morts ara […] sempre tens accés a un iPad i a Wi-Fi “, Kevin Melton, Director de Vendes i Màrqueting d’Axa PPP Internacional.
Regne Unit, Austràlia i Alemanya són països líders en la implantació de llocs no assignats amb connectivitat mòbil a qualsevol lloc, amb el 54% en el primer cas, i el 53% en els dos següents Respecte a l’augment de la creativitat, la introducció d’entorns de treball col·laboratius a distància és considerada la dimensió més important per al 38% dels participants, afavorida a més pel fet que el 42% de les companyies a nivell global utilitzen eines de col·laboració disponibles en dispositius mòbils, el que suposa així la unió de mobilitat i col·laboració.
Chris Kozup assenyalava sobre això que “L’increment de les eines de col·laboració mòbil presenten per a les empreses noves vies per mantenir als seus equips units i desenvolupant les seves tasques de manera efectiva, fins i tot si estan físicament separats. El que està clar és que les companyies que estan disposades a fer això, es troben en una posició privilegiada per atreure i retenir els millors empleats”.
La fi d’un mite
Finalment, aquest informe tomba el mite que l’edat dels empleats resulta determinant en l’impacte que la tecnologia mòbil té sobre la seva productivitat, creativitat o compromís. Els dispositius mòbils no són cosa només de Millenials doncs, ja que com podem observar en la següent imatge, la tecnologia mòbil afavoreix l’increment de la productivitat en tots els grups d’edat.
Els empleats #GenMobile ( early adopters ) són un grup demogràfic sense edat determinada , millor definits per la seva afinitat als dispositius mòbils que per la seva data de naixement” , conclou Chris Kozup .