La Gestió de la Mobilitat Empresarial (EMM, en les seves sigles en anglès) entesa com el conjunt de solucions que faciliten a les empreses la capacitat d’assegurar i administrar els dispositius mòbils que són emprats pels seus treballadors, continuarà creixent de manera significativa durant els propers tres anys.
El grup Radicati Inc., ubicat a Palo Alto (Califòrnia), ha elaborat un complet informe on indica els pronòstics i les línies de creixement de la gestió de la mobilitat empresarial fins l’any 2020 a partir de la informació obtinguda i analitzada des de la seva pròpia base de dades mundial, a través d’entrevistes en diferents sectors, i de la “quota de mercat, els ingressos, les vendes i la informació sobre proveïdors”.
Les claus del present i del futur creixement de la mobilitat empresarial durant els propers anys són:
- Les solucions EMM o de Gestió de la Mobilitat Empresarial, que poden estar disponibles com a software local, com a serveis basats en el núvol o com a solucions híbrides, estan dirigides a dispositius mòbils (smartphones i tauletes principalment) i han de ser compatibles amb diferents sistemes operatius mòbils.
- La creixent tendència Bring Your Own Device (BYOD) ha estat un important impulsor darrere de l’adopció d’EMM.
- Els components principals d’EMM són l’administració dels propis dispositius mòbils (MDM, en les seves sigles en anglès), la gestió de les aplicacions mòbils (MAM, en les seves sigles en anglès), de la seguretat mòbil i l’administració de contingut mòbil.
- Molts proveïdors s’estan especialitzant en oferir només un dels components d’EMM.
- Les funcions principals de MDM, com l’esborrat de dispositius, l’aplicació i el restabliment de contrasenyes i més, s’han convertit en una mercaderia, en tant que els proveïdors que ofereixen principalment la funció d’administració de dispositius mòbils no es diferencien de la resta en un conjunt de característiques, sinó en preus, suport al client i d’altres àrees.
- La Gestió de les Aplicacions Mòbils (MAM) continuarà sent una àrea clau de diferenciació pels proveïdors, que prestaran una especial atenció a la seguretat i integritat de les dades.
- Els ingressos mundials pel mercat EMM podrien arribar als 4.500 milions de dòlars a finals de l’any 2020, xifra que representa una taxa de creixement mitjà anual situat en torn al 27%.