Sistemes de telefonia empresarial

El 57% dels CIOs canvien les seves estratègies per aprofitar la transformació digital

Enreach 13/12/2016
Clock icon 2 min

La majoria dels CIOs (Chief Information Officers) estan redefinint les seves estratègies amb la finalitat de treure el màxim partit als beneficis aportats per l’adopció de les noves tecnologies digitals a les empreses, especialment en tot allò relacionat amb Cloud Computing, Internet of Things (IoT) i Solucions Mòbils, les quals, juntament amb un major interès per conèixer i comprendre el client, ostentaran el màxim protagonisme durant els propers cinc anys.

D’empresa tradicional a nova companyia digital: desdibuixant les diferències entre sectors i competidors

Els resultats d’un recent estudi elaborat a partir de 1.805 entrevistes a consellers delegats i alts directius d’empreses repartides per tot el planeta, posa de manifest que la majoria d’ells estan redefinint les estratègies de les seves companyies a mesura que integren les noves tecnologies digitals.

Algunes de les principals conclusions destacades per l’estudi “Redefining Connections: Insights from the Global C-suite Study – The CIO perspective”, dut a terme per l’Institute for Business Value d’IBM, són les següents:

  • El 57% dels CIOs està remodelant les seves estratègies per aprofitar al màxim els beneficis de la transformació digital.
  • La convergència entre diferents sectors suposarà un impacte abans mai vist pel 63% dels CIOs.
  • En un termini d’entre tres i cinc anys, l’Internet de les Coses, el cloud computing i les solucions mòbils veuran incrementada la seva importància a les empreses.
  • La seguretat continua sent considerada un dels majors reptes i, a la vegada, es pren més consciència sobre ella. De fet, per al 76% dels CIOs la gestió de riscos constitueix una prioritat, especialment en els àmbits de millora de la intel·ligència i el coneixement de la companyia, de digitalització de front office i de reforç dels departaments de tecnologies de la informació.
  • Els directors de TI presten cada cop més atenció a la innovació, i no tant a la reducció de costos.
  • Amb la finalitat d’optimitzar els processos que agilitzin la comercialització dels seus productes i serveis, els CIOs de les empreses aposten per seguir l’exemple de les start-ups centrant-se en obtenir més informació de valor a través de solucions eficaces creades per a aquest objectiu. No obstant, el 61% dels CIOs confia més en líders d’opinió externs que en l’opinió dels clients externs (el 36%) per aconseguir la informació.
  • L’eficàcia en l’anàlisi de dades és una altra de les grans apostes dels CIOs. El 44% d’ells planteja invertir en sistemes cognitius capaços d’aprendre de la seva interacció amb els usuaris i amb l’entorn aportant així informació de gran valor estratègic. En definitiva, conèixer i comprendre millor al client.

En conclusió, l’adopció de les noves tecnologies digitals fomenta la innovació a les empreses, disminueix les diferències entre sectors i dirigeix les estratègies cap a un enfocament basat en el client a través d’eines eficaces en les quals el coneixement i la seguretat resulten aspectes determinants.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo