Avui en dia, les organitzacions estan interconnectades. Per això necessiten molt més de les seves solucions de comunicació corporativa, a més de les capacitats d’accés telefònic. Per satisfer aquestes demandes, les empreses adopten cada cop més solucions col·laboratives de comunicació que reuneixen tots els elements essencials de les comunicacions empresarials, inclosos veu, missatgeria, videoconferència i contact center, en una única solució fàcil d’usar.
L’objectiu final és permetre que els equips mòbils i distribuïts es comuniquin i col·laborin de la forma que escullin, des de qualsevol dispositiu i des de qualsevol lloc. Només el núvol pot complir amb aquestes expectatives.
La implementació de la telefonia en el núvol suposa grans beneficis en termes d’estalvi i flexibilitat per a tot tipus de companyies, permetent-les també atendre de forma més eficient i eficaç les trucades dels seus clients.
Per què moure el teu sistema telefònic corporatiu al núvol
-
Minimitzes les despeses de capital
Un sistema telefònic tradicional generalment té un cost inicial considerable. Aquestes despeses de capital inclouen servidors, telèfons, actualitzacions de xarxa i costos d’implementació. Moure el sistema telefònic al núvol no és tan exigent en termes de pressupost. En la majoria de les instal·lacions del sistema de telefonia en el núvol, l’única despesa de capital és la compra de telèfons IP.
-
Uses l’equip que vols
Un sistema de telefonia en el núvol és un producte bàsic en estàndards. Això vol dir que pots usar equips de diferents proveïdors.
-
Utilitzes els recursos de la companyia
La configuració de comunicacions actual en la majoria de les oficines requereix dues línies separades: una per veu i una altra per a dades. Moure el sistema telefònic al núvol permet consolidar aquestes línies en una sola xarxa. La transmissió de veu a través de la seva línia de dades augmenta el tràfic a través d’aquesta connexió i utilitza millor tota la capacitat.
-
Simplifiques el pressupost
Els sistemes telefònics tradicionals tenen costos impredictibles. Els costos canvien per adaptar-se als canvis organitzacionals, patrons d’utilització i components obsolets o antics. Un sistema de telefonia en el núvol permet predir amb precisió les despeses de telecomunicacions. Altres costos variables tampoc entren en joc, com actualitzacions de software, llicències i manteniment de hardware.
-
Gaudeixes de preus transparents
La majoria dels sistemes en les instal·lacions cobren per cada característica. Això és perquè, en molts casos, les característiques no són natives d’aquest sistema. Per admetre les funcions més recents, has de modificar la teva solució existent amb hardware, software o costos de llicència addicionals. Amb un sistema telefònic en el núvol, totes les funcions s’integren de forma nativa en el sistema. Els principals proveïdors de serveis en el núvol poden oferir totes les funcions de veu a un preu únic i transparent, sense complements per funció ni càrrecs ocults.
-
Elimines el risc d’obsolescència
Amb una solució en el núvol, la responsabilitat de mantenir la infraestructura actualitzada canvia del client al proveïdor del servei. Les actualitzacions de software també es troben sota les responsabilitats del proveïdor, el que permet gaudir de tecnologia actualitzada sense dedicar pressupost i recursos per mantenir-la.
-
Proporciones una major fiabilitat del sistema
Un sistema telefònic en el núvol allotja el teu servei en centres de dades segurs. Quan s’interromp el servei d’un centre de dades, el teu proveïdor pot redirigir fàcilment les trucades a través d’altres centres de dades. Per tant, el teu servei de veu continua sense interrupció.
-
Accedeixes a opcions amb moltes funcions
En el núvol, pots accedir a una àmplia gamma de funcions de veu empresarial. Els proveïdors líders ofereixen funcions il·limitades, com bústies de correu de veu, operadors automàtics (IVR), plans de marcació, ponts de conferències i més, sense cap càrrec addicional al teu preu mensual bàsic.
-
Facilites el treball remot
Un sistema de telefonia empresarial en el núvol elimina els límits tecnològics. Degut a què aquests sistemes es basen en el núvol, poden enrutar el tràfic del telèfon a qualsevol dispositiu amb una connexió a Internet. És tan fàcil enrutar les trucades a l’oficina central del teu treballador com al teu telèfon de l’oficina. A més, les característiques i funcions de veu associades amb l’oficina es poden usar de forma remota, inclòs el correu de veu i les transferències de trucades a altres extensions comercials.
-
Millores les opcions de mobilitat dels empleats
Al traslladar el sistema telefònic de la teva empresa en el núvol, la mobilitat es converteix en una opció per a tots els empleats, no només pels treballadors remots. Els empleats empren cada cop més els seus dispositius personals per a tasques comercials, una tendència anomenada BYOD (“Bring Your Own Device”). Amb les aplicacions mòbils, els treballadors poden controlar les funcions, els permisos i el correu de veu utilitzant el seu dispositiu mòbil personal.
-
Reps actualitzacions automàtiques i sense problemes
Un sistema de telefonia en el núvol transfereix la responsabilitat de realitzar les actualitzacions al proveïdor. I degut a què el servei de veu es basa en software, és més fàcil implementar noves actualitzacions i funcions a un ritme més ràpid.
-
Implementes el sistema amb facilitat
La implementació d’un sistema de telefonia en el núvol és relativament simple en comparació amb una instal·lació local. Els sistemes basats en el núvol requereixen molt pocs components físics i, sovint, s’implementen en qüestió de dies. La implementació pot dur-se a terme d’un sol cop o de forma incremental en funció de les teves necessitats. I un cop que el sistema està en el seu lloc, és simple afegir nous usuaris i oficines.
-
Confies en les millors pràctiques de seguretat
Els proveïdors de sistemes de telefonia en el núvol són lliures d’especialitzar-se en seguretat en el núvol, proporcionant les millors pràctiques com el xifrat, els protocols de seguretat i la supervisió activa del servei.
-
Consolides les teves comunicacions en un únic servei
La majoria dels serveis en el núvol formen part d’un conjunt general de Comunicacions Unificades (UC). Pel general, un conjunt d’UC inclourà veu, vídeo, mobilitat, SMS o fax, entre altres, tot sota un mateix sostre. És fàcil simplificar i reduir els costos quan reps tots els canals d’un proveïdor en una sola factura. La consolidació també condueix a comunicacions millors i més consistents amb companys de feina i clients al permetre’ls-hi usar els seus canals preferits.
-
Integres la telefonia amb les teves aplicacions i dispositius
Una solució en el núvol ofereix funcionalitat en el call center sense les despeses i les exigències operatives d’un centre de trucades. Aquesta funcionalitat inclou integracions dissenyades per millorar la interacció amb el client i simplificar les operacions del supervisor. Degut a què els sistemes de telefonia en el núvol estan basats en software, són més fàcils d’integrar amb plataformes líders d’administració de relacions amb els clients (CRM) com Salesforce.
Quan un client truca, una integració pot recuperar la informació del compte d’aquell client en una pantalla. D’aquesta forma, els teus empleats poden fer referència a la informació clau del compte i atendre millor a la persona que truca. La informació de la trucada es pot recollir i guardar també. Això t’ajuda a mantenir-se al dia amb les preferències i decisions dels clients, millorant així les interaccions futures amb aquest client.
-
Pots utilitzar ubicacions múltiples
Un sistema telefònic en el núvol permet que totes les teves ubicacions es connectin al mateix servei virtual a través d’Internet. Això permet l’extensió de trucades, fins i tot entre oficines en diferents ubicacions geogràfiques. A més, amb un sistema de telefonia en el núvol, pots administrar centralment totes les teves comunicacions, independentment de la teva ubicació, a través d’un únic portal basat en navegador.
-
Controles el sistema del teu telèfon sense estar físicament a l’oficina
Els sistemes de telefonia en el núvol no requereixen la presència física a l’oficina per canviar la configuració del sistema. Si no ets a l’oficina, però has de fer un canvi d’emergència en el sistema telefònic, pots fer-ho a través del portal d’administrador en línia. I és tan simple que pots fer-ho sense l’ajuda d’un tècnic o un proveïdor de tercers.
En conclusió, el núvol és la nova norma per a empreses de totes les mides. A finals del 2018, segons Jive, els departaments de TI mantindran menys de la meitat de les seves plataformes (40%) en el lloc, i la resta residirà en el núvol.