Fa uns anys, el teletreball es considerava principalment una forma que els empleats estalviessin diners i temps a l’evitar els desplaçaments a l’oficina. Sovint, algunes empreses s’han sentit incòmodes permetent el treball remot per por a què els treballadors poguessin relaxar-se al no tenir una supervisió.
Tanmateix, cada cop més, les organitzacions opten per pagar als empleats per a què treballin des de les seves llars. De fet, un experiment realitzat a la Universitat de Stanford va demostrar que la productivitat dels empleats va millorar amb el teletreball.
A més a més, en situacions de risc com la que s’està vivint en les darreres setmanes degut a la crisi de salut pública del coronavirus o COVID-19, són moltes les empreses que han demanat als seus empleats que teletreballin per evitar possibles contagis a l’oficina. Tot i que es tracta d’una mesura extraordinària presa per les organitzacions per no cessar la seva activitat temporalment, el cert és que el teletreball ofereix nombrosos avantatges tant a les organitzacions com als empleats.
1) Major satisfacció laboral
Els empleats feliços són millors treballadors, i treballar a casa pot augmentar la seva productivitat durant la jornada laboral. No és sorprenent que els treballadors que teletreballen reportin una major satisfacció laboral. En lloc de buscar excuses per evitar més feina, els treballadors remots tenen un major sentit de control sobre la seva producció, el que resulta en una millor ètica de treball. Així mateix, al treballar des de casa, els empleats poden equilibrar més fàcilment la seva vida personal i laboral.
Actualment, els teletreballadors també tenen menys probabilitats d’estar absents del treball i disposen de la tecnologia necessària per complir amb les seves tasques diàries. Només necessiten connexió a Internet i el seu propi dispositiu. Per tant, al final, es fa més treball i els resultats solen ser de major qualitat.
2) No més desplaçaments
Quan molts empleats arriben a la feina, estan una mica cansats degut a llargs desplaçaments. Això pot resultar en una disminució del rendiment, especialment al matí. Quan als empleats se’ls hi permet teletreballar, poden evitar el viatge i submergir-se directament en el treball que tenen per endavant. Això dóna com a resultat més temps per completar les tasques i també més temps per dedicar-se a assumptes familiars al final del dia.
3) Teletreball a temps parcial
No tots els empleats s’adapten a l’atmosfera de treball independent involucrada en el teletreball, i molts d’ells gaudeixen de passar temps amb els seus companys. Per aquesta raó, molts gerents escullen que els empleats treballin a distància a temps parcial, potser un o dos dies a la setmana. Fins i tot aquesta petita quantitat de teletreball pot millorar la productivitat i marcar la diferència entre un bon treballador i un excel·lent.
4) Eficiència financera
Les empreses poden estalviar entre un 30% i un 70% en despeses en empleats que treballen a distància només a temps parcial. Certes feines poden ser difícil de cobrir, però oferir el teletreball com a alternativa pot ser un benefici atractiu per aquells que busquen feina. Quan els projecte s’apropen a la data límit, els teletreballadors solen estar més oberts a treballar llargues hores en la comoditat de llar. Això pot incloure als pares, les responsabilitats dels quals poden fer que el treball a l’oficina sigui difícil o impossible de vegades. A mesura que més llars inclouen dos pares que treballen, això també pot fer possible que les organitzacions retinguin als millors empleats que d’una altra manera haurien hagut de renunciar o canviar-se a una altra feina.
5) Centres de dades en línia
El creixent ús dels centres de dades en línia és una de les principals raons per les quals les empreses estan cada cop més obertes al teletreball. Segons els experts en emmagatzematge de dades, un benefici dels centres de dades en línia i els serveis en el núvol és que permet a les empreses emmagatzemar informació de forma segura en els seus servidors, als quals els empleats poden accedir des de la feina o la llar. D’aquesta manera, la retenció de dades confidencials no depèn que els empleats es mantinguin al dia amb els discos durs, els portàtils o els discos d’emmagatzematge. Amb els centres de dades, les companyies poden estalviar diners no només eliminant el costós emmagatzematge de dades al lloc, sinó també al permetre el teletreball de baix cost i sense problemes.
Per obtenir els millors resultats en el treball a distància, les organitzacions han d’escollir empleats amb un historial comprovat de rendiment i responsabilitat. D’aquesta forma, les empreses poden aprofitar al màxim la rendibilitat i la productivitat del teletreball que els centres de dades en línia fan més fàcil. A mesura que l’emmagatzematge en el núvol continua creixent, el teletreball es torna més popular entre les companyies d’avui.