Atenció al client

10 tendències clau per millorar l’atenció al client

Enreach 15/06/2017
Clock icon 2 min

Durant l’any passat, el ràpid creixement de la intel·ligència artificial aplicada a l’adopció i expansió de diferents canals digitals com la missatgeria, el xat i d’altres, va suposar un fort impuls al procés de transformació digital de les empreses.

Però actualment, resulta fonamental generar experiències sense esforç pels clients que condueixin a un autoservei eficaç i eficient, integrant de manera intel·ligent al component humà en els instants clau, com la via més ràpida per controlar els costos, equilibrar les necessitats del negoci, i anar més enllà del centre de contacte de veu tradicional.

D’altra banda, la tecnologia resulta cada cop més intel·ligent, més econòmica, i més ràpida, al mateix temps que els proveïdors ofereixen soluciones cada cop més flexibles, escalables i fàcils de provar. Davant d’aquesta uniformitat, un exhaustiu informe revela les deu tendències clau que tota empresa haurà d’observar a l’hora de contractar a un proveïdor si desitja millorar l’experiència dels seus clients:

  1. Opcions d’autoservei més intel·ligent capaces d’impulsar experiències sense esforç i respostes en qüestió de segons, no minuts, que exigeix la generació Millennial, ja superior a la generació Baby Boomers.
  1. Convivència dels xat bots i les persones als contact center per oferir un millor servei d’atenció al client.
  1. Millor integració de tots els canals de comunicació, tradicionals i nous, per oferir una experiència al client integral, personalitzada i sense esforç.
  1. Major i millor anàlisi dels clients amb la finalitat de conèixer-los millor i crear una base de coneixement contextual que pugui ser emprada tant per agents com per clients, per predir la resposta correcta basada en les dades, la situació, la ubicació i les necessitats d’aquell client concret. El resultat final es traduirà en respostes més ràpides, major resolució de problemes, menor esforç del client i, per tant, clients més satisfets.
  1. Taulers de control en temps real que augmenten el coneixement sobre els clients i faciliten identificar de manera proactiva una crisi de relacions públiques, captar noves idees, detectar tendències i, en definitiva, personalitzar el compromís amb el client.
  1. Estratègies d’atenció al client “on-the-go” per respondre amb eficàcia a la major convergència mòbil.
  1. Contractació de veritables professionals en l’anàlisi de dades que permetin construir i implementar les estratègies digitals més adequades.
  1. Realitat virtual i realitat augmentada per generar experiències de client més interactives i de major qualitat.
  1. Major presència de la Intel·ligència Artificial (IA), l’automatització i l’aprenentatge automàtica, especialment en estratègies d’anàlisi i foment d’experiències d’atenció al client proactives.
  1. Major integració dels assistents de veu digitals com Siri d’Apple, Alexa d’Amazon, Google Assistant, Cortana de Microsoft o Nina de Nuance, a les experiències de comerç i atenció al client.
Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo