Notícies

3 prediccions sobre el futur del treball remot després de la COVID-19

Enreach 03/12/2020
Clock icon 3 min

La propagació global de la COVID-19 ha portat a un ràpid canvi en la qual els empleats de les empreses passen a treballar des de casa i depenen d’eines de treball remot, en un esforç per mantenir la continuïtat del negoci. Per a moltes organitzacions, aquesta és la primera vegada que els equips han de col·laborar, operar i comunicar-se virtualment a través de la tecnologia.

Si bé la pandèmia continua evolucionant a nivell mundial, molts ja estan planificant el “després” d’aquesta situació: un futur en el qual acabi la transmissió de la COVID-19 i la vida es reajusti lentament. Com impacta el canvi en el comportament en el lloc de treball que estem veient ara en com treballarem en el futur? Què podem esperar del treball remot a llarg termini? Com es transformaran les organitzacions a partir d’aquest període?

3 prediccions sobre el futur del treball remot després de la COVID-19
1) El treball remot ha arribat per a quedar-se

Molts experts creuen que aquest canvi cal al treball des de casa serà més permanent, en lloc de temporal. De fet, una enquesta realitzada per l’empresa d’investigació global Gartner amb 317 directors financers i líders de finances comercials va trobar que el 74% planeja traslladar la seva força de treball anteriorment ubicada a l’oficina a posicions permanentment remotes després de la COVID-19. Entre aquest grup, el factor més important que va impulsar aquest canvi van ser els beneficis d’estalvi de costos del treball remot, un factor del qual han obtingut una visió clara durant aquest brot actual. Això prové de la reducció tant de la despesa en tecnologia in situ, així com de la reducció de costos en les despeses immobiliàries.

Alhora, també existeixen beneficis econòmics pels empleats: un estudi realitzat per la plataforma de contractació online FlexJobs va descobrir que els treballadors remots estalvien fins a 4.000 dòlars a l’any en viatges diaris, àpats a l’oficina i altres despeses diversos. Aquests guanys financers, quan es combinen amb la mínima interrupció o efecte sobre els nivells de productivitat i el benestar del personal, deixen poques raons per a què moltes empreses tornin als estils de treball tradicionals fins i tot després que acabi la pandèmia.

2) La tecnologia seguirà exercint un paper important

Les organitzacions confien més que mai en la tecnologia per permetre que el treball es realitzi sense problemes amb empleats remots. Existeix una creixent demanda de solucions de lloc de treball virtual que ajudin als teletreballadors a continuar col·laborant, comunicant-se i operant com de costum. A mesura que els equips traslladen les seves reunions a videoconferències, el seu espai de treball a una junta de gestió de projectes i els seus processos a fluxos de treball digitals, molts estan veient el gran benefici en eficiència i transparència que prové de posar el treball online.

De manera similar, les activitats socials al lloc de treball i les converses entre col·legues estan trobant la seva versió online a través de xats grupals dirigits per empleats i “happy hours” virtuals. Amb l’espai de treball digital capaç de reproduir tots els elements del treball conjunt en una oficina, és probable que més empreses s’apeguin a això com una solució a llarg termini i un mètode de treball conjunt com a part de la seva “nova normalitat”.

3) Enfortiment de les polítiques del treball remot

D’altra banda, també hi ha una gran quantitat d’empleats que no prefereixen treballar des de casa, ja sigui per les distraccions o per la seva preferència per desplaçar-se a un espai de treball físic. Un article del New York Times sobre el tema suggereix que moltes empreses recorreran a un enfocament híbrid, és a dir, podria haver-hi equips A i equips B treballant de forma remota en dies diferents. Això exigiria que les empreses introdueixin polítiques adequades de treball remot per garantir una cultura de lloc de treball sòlida i operacions eficients mentre treballen amb equips distribuïts. Un cop que la COVID-19 acabi, les empreses han d’aplicar el que han experimentat i après durant aquest procés per millorar contínuament les seves polítiques de treball remot a llarg termini.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo