Notícies

4 aspectes que exerciran un paper decisiu en el futur del treball

Enreach 27/03/2018
Clock icon 5 min

El Big Data i la transformació digital estan canviant el futur de les nostres vides laborals. Avui és més important que mai afrontar el futur per mantenir-se àgil i adaptar-se així als nous desenvolupaments i tendències. Segons l’informe ‘The Future of Work’, elaborat per Bene i en el qual han participat més de 40 experts de companyies internacionals, noves empreses i firmes de consultoria, hi ha 4 aspectes que exerciran un paper decisiu en el futur del treball: la transformació digital, el lideratge, el propòsit del treball i la col·laboració oberta.

1.- Transformació digital

La transformació digital està entrant a totes les àrees de les nostres vides, revolucionant la forma en què treballem. En el futur, les empreses que generen la millor informació i la converteixen en els millors serveis seran les més punteres. En aquest sentit, s’espera que la generació de nadius digitals ofereixi solucions basades en la intel·ligència artificial. Al mateix temps, les tasques rutinàries de producció i administració seran realitzades per robots.

Cada cop més organitzacions s’enfronten al problema de la digitalització i a com haurien de reaccionar els seus negocis. La revolució digital ha demostrat l’absurd de la planificació a llarg termini. L’objectiu sempre és el mateix: ser una organització més àgil on les decisions correctes es puguin implementar de manera més ràpida i rendible. Existeix una necessitat similar de reconsiderar els enfocs de les tasques, l’ús de la tecnologia i l’intercanvi de dades, ja que s’han de redefinir les relacions amb els clients, socis i competidors. bsurd de la plantrat l’ls seus negocis. la intel”s i firmes de consultoria, hi ha 4 aspectes

Un estudi publicat pel Fòrum Econòmic Mundial mostra que el 65% dels treballs que tindrem en deu anys encara no existeixen. Els robots i la intel·ligència artificial canviarà profundament les organitzacions i les seves estructures de personal. És obvi que el progrés en el desenvolupament de la intel·ligència artificial canviarà substancialment els processos interns i l’experiència del client. Per exemple, en lloc del servei al client amb agents, moltes empreses avui en dia depenen de xat bots o voicebots que tenen converses automatitzades amb els seus clients gràcies a les tecnologies IVR.

2.- Lideratge

Segons l’informe de Bene, el 77% dels líders empresarials a Alemanya creuen que necessitem un canvi de paradigma en la cultura del lideratge. L’economia en xarxa no funciona tan bé amb les estructures jeràrquiques tradicionals, sinó que es nodreix de la cooperació, l’autoorganització i el treball en equip entre iguals.

El fet que les empreses són sistemes fluids, i no entitats estàtiques, sovint es passa per alt. No es poden anticipar ni planificar moltes coses, ja que les interaccions humanes canvien i evolucionen constantment. Depèn dels líders intel·ligents entendre aquesta co-evolució i donar suport als empleats en el seu procés d’aprenentatge i esforços de treball en equip.

A mesura que els processos de treball es tornen cada cop més complexos i difícils d’estandarditzar, les expectatives dels executius també canvien. Avui en dia, els gerents busquen empleats que s’ocupin de les seves tasques de manera independent i autosuficient. Els experts coincideixen en què la confiança i la responsabilitat són factors clau en aquest desenvolupament, que també poden tenir efectes positius en la motivació i estabilitat.

En un món que es pot predir, globalitzat i cada cop més complex, els mecanismes de gestió tradicionals ja no funcionen. El benestar de l’empleat sovint es descuida com un factor determinant per a l’èxit empresarial. Els directius s’enfronten al repte de coordinar al seu personal per assolir un objectiu comú. Això requereix mantenir-se enfocat en el panorama general, al mateix temps que prestar atenció a les fortaleses i debilitats individuals de les persones. En aquest sentit, la “fluïdesa” representa una nova permeabilitat en les estructures corporatives, que va més enllà dels canals de comunicació i les jerarquies tradicionals.

3.- Propòsit del treball

L’equilibri entre el treball, la vida i el benestar dels empleats són temes familiars en la comunitat empresarial actual. No obstant, per a molts, la qüestió de fins a quin punt els factors fan una contribució quantificable a l’èxit de les empreses encara està oberta. Els millennials tenen grans demandes quan es tracta dels seus caps: la feina ha de ser divertida i tenir un propòsit superior. Els clients ja no són els únics que decideixen sobre un producte o servei basat en el comportament social i ambiental d’una empresa; els empleats d’avui en dia són tan crítics com ells amb l’empresa per a la qual treballen.

La cultura organitzacional i les oportunitats de desenvolupament individual s’han convertit en punts importants per a les persones que busquen feina. La transformació digital i la globalització van de la mà amb la tendència cap a formes de treball més no convencionals. A les persones se’ls hi paga per la feina que realitzen en lloc de per les hores que passen a l’oficina; les condicions de treball en general s’han tornat més flexibles. El ‘work shifting’, per exemple, descriu una idea moderna de definir el treball independentment del temps o lloc. Models com aquest, posteriorment, provoquen canvis en els estils de lideratge i les estratègies de comunicació dins i entre les empreses.

4.- Col·laboració oberta

Els experts coincideixen en què en el futur hi haurà més col·laboració en un espai virtual. Per tant, les reunions personals seguiran sent tan indispensables com sempre, però com més realista es vegi el món virtual i com més doni la impressió de ser un espai real, més s’usaran tecnologies com la realitat virtual, especialment en equips globals. En un futur, les reunions s’usaran menys per discutir projectes compartits i més per conèixer-se mútuament i treballar en una visió compartida o una mentalitat comuna.

Malgrat els espais virtuals, serà necessari crear una atmosfera on les persones puguin pensar creativament, on tots es sentin còmodes i capaços de concentrar-se. Segons els experts, una visió compartida està guanyant cada cop més importància en un món digital. A mesura que els processos de treball es tornen cada cop més complexos i difícils d’estandarditzar, les expectatives dels executius també canvien. Avui en dia, els gerents busquen empleats que s’ocupin de les seves tasques de manera independent i autosuficient. Així, la confiança i la responsabilitat són factors clau en aquest desenvolupament, que també poden tenir efectes positius en la motivació i l’estabilitat.

En conclusió, tot i que els millors resultats de les empreses vindran de les habilitats humanes que es complementen amb les TI, els humans estan encara un pas per endavant de les màquines (o els bots) amb respecte a l’empatia, la creativitat i les emocions en particular.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo