Anticipar-se a les necessitats dels clients és essencial per les empreses modernes que busquen mantenir el seu avantatge competitiu en el mercat i retenir la lleialtat dels seus prescriptors.
Quines són les claus?
- Mapeig de viatges. Comprendre els viatges dels clients (customer journey) proporciona informació sobre les seves preferències i necessitats no satisfetes, lo que impulsa estratègies millor dirigides.
- Investigació de mercat. La realització d’estudis de mercat efectius ajuda a identificar els desitjos dels clients, les tendències i les estratègies de la competència, el que permet prendre decisions informades.
- Anàlisis de les dades. L’anàlisi de clients revela patrons i comportaments que informen a les empreses sobre com crear experiències satisfactòries, fomentant la lleialtat i el creixement.
Anticipar les necessitats del client és ara un component clau d’una estratègia comercial exitosa. Específicament, anticipar-se a allò que els usuaris volen és essencial per les empreses modernes que busquen mantenir el seu avantatge competitiu i retenir la lleialtat.
Per començar, és convenient centrar-se en quatre àrees principals:
- Comprendre les interaccions dels clients.
- Realitzar estudis de mercat (benchmarking).
- Usar anàlisi per trobar patrons en les dades.
- Mantenir-se a l’avantguarda de les últimes tendències en el comportament del consumidor.
Les organitzacions més sòlides del mercat actual entenen el valor de la satisfacció i la lleialtat del client per impulsar el creixement dels resultats. L’experiència del client (CX) és important per qualsevol estratègia comercial, però l’èxit depèn de comprendre per què els usuaris estan fidelitzats.
En aquest post, presentem algunes pràctiques que els equips de màrqueting i CX poden començar a utilitzar avui per anticipar les necessitats dels clients d’una manera que, en última instància, condueixi a una major lleialtat a la marca i un major creixement dels ingressos.
Comprendre les interaccions dels clients
Es tracta d’una part clau per anticipar les seves necessitats. Al rastrejar com els usuaris interactuen amb els productes o serveis des del contacte inicial fins la compra, l’equip obtindrà valuosa informació sobre les possibles àrees on les necessitats dels client no es satisfan per complet. Aquesta informació també proporciona una comprensió fonamental del comportament i les preferències que tenen els clients quan interactuen amb diferents elements del seu producte o servei.
L’ús de mapes de viatge per discernir els patrons de comportament del consumidor és, sens dubte, una eina poderosa, però ha d’abordar cada exercici de mapeig amb els objectius correctes en ment. A l’hora de la veritat, les empreses voldran saber què funciona i què no pel seu públic objectiu, predir amb precisió les preferències dels clients, revelar tendències en interacció i hàbits de compra i, per últim, però no menys important, identificar possibilitats de segmentació.
Com usar amb èxit les dades qualitatives per determinar amb precisió els patrons de comportament del consumidor
1) Analitzant cada línia de negoci i cada punt de contacte.
2) Comparant dades de clients actuals i històrics.
3) Enquestant als clients directament.
4) Utilitzant una combinació de fonts.
En conclusió, no és tan simple com asseure’s amb l’equip durant una hora i esbrinar què experimenten els clients quan interactuen amb una marca. Com més sòlids siguin les dades del seu viatge, millor.