Notícies

5 claves de disseny que estan definint els llocs de treball el 2022

Enreach 12/05/2022
Clock icon 5 min

El panorama laboral ha evolucionat i s’ha transformat amb tanta freqüència durant els últims 18 mesos que les expectatives, prediccions i aspiracions del que hauria de ser l’oficina mai han estat més dispars. Tot i que això no és necessàriament quelcom dolent, vol dir que on l’oficina era en gran mesura la “llar de les 9h a les 17h”, ara ha adquirit una identitat completament nova.

Malgrat que els llocs de treball estan menys concorreguts dia a dia degut a la implantació del treball remot, les oficines han consolidat el seu valor per a les empreses durant la pandèmia i l’evolució que han experimentat significa que és una perspectiva emocionant redefinir la forma en què treballem i com les emprem.

L’auge del treball híbrid ha significat que les organitzacions hagin canviat la forma en què ocupen l’espai d’oficina, però continua sent atractiu per a les grans corporacions. Per això, el disseny d’oficines seguirà avançant i progressant.

5 claves de disseny que estan definint els llocs de treball el 2022
1) Sostenibilitat

El disseny sostenible comença amb el procés d’adquisició; no es tracta només de la quantitat de contenidors de reciclatge que es col·loquen a l’oficina. Les empreses estan buscant formes de fer que els llocs de treball siguin més atractius pel personal i, per tant, es dedica més temps a crear entorns sostenibles que s’alineïn amb les iniciatives de Responsabilitat Social Corporativa (RSC).

Hi ha moltes maneres de construir un espai de treball tenint en compte la sostenibilitat. Mitjançant la incorporació de sistemes d’alta eficiència, l’ús d’il·luminació LED, l’aprofitament de la llum natural i la ventilació passiva, la utilització de materials de baixes emissions i la reutilització o readaptació de mobles, les empreses poden reduir fàcilment el seu impacte ambiental.

Aquesta tendència seguirà creixent en popularitat, ja que es convertirà en un estàndard que els nous projectes s’adquireixin, construeixin i dissenyin de forma sostenible.

2) Tecnologia, dades i connectivitat

El treball des de casa i els esquemes híbrids accelerats per la pandèmia, la reducció de la mida de la tecnologia i la seva connectivitat més àmplia ha alliberat a les empreses de les limitacions geogràfiques. A mesura que es segueixin adoptant una combinació d’espais de reunió físics i virtuals “sense fronteres”, les organitzacions s’estan donant compte que el treball del coneixement no requereix necessàriament proximitat física, una consideració especialment vital per a les empreses que operen amb una força laboral distribuïda o globalitzada.

La dependència dels empleats de les eines digitals durant la pandèmia, ja sigui per a la col·laboració o el treball enfocat, està aplanant el camí per adoptar tecnologies encara més innovadores. Des de solucions emergents fins a solucions permanents, la propera generació de plataformes digitals avançades, com la realitat virtual i la realitat augmentada, impulsaran molts canvis el 2022.

Amb el treball remot convertint-se en la norma per a tantes empreses, existeix l’expectativa que les dades i l’anàlisi proporcionin a les empreses capacitats de monitoreig i seguiment, així com informació sobre les experiències dels usuaris (UX).

3) Espais neurodiversos

A mesura que les empreses es desplacen cap a llocs de treball més inclusius, existeixen diverses consideracions que s’estan introduint a les oficines amb major intenció. La neurodiversidad no és un concepte nou al lloc de treball i no sempre ha tingut el suport dels gerents, però la tendència està canviant.

La neurodiversitat es refereix a les diferències a les nostres funcions cerebrals i diferents enfocaments a l’interpretar la informació. El TDAH, l’autisme, la displàsia i la dislèxia són exemples de condicions neurodiverses.

El disseny de l’oficina ha de proporcionar als empleats una escala mòbil d’espais, oferint-los l’opció d’escollir el millor lloc per realitzar la seva feina en funció del seu benestar i necessitats psicològiques. De la mateixa manera que s’estan afegint sales de maternitat, sales d’oració i espais de ioga a les oficines, el lloc de treball ara està millor equipat per a treballadors neurodiversos.

Dissenyar espais que ofereixin suport per a diferents necessitats laborals està fent que les oficines siguin més inclusives per aquests treballadors. Això inclou zones de treball silencioses, àrees de control de llum i so, o un ús considerat de colors o teles per ajudar a crear espais relaxants. Aquests detalls de disseny ajuden a que les oficines siguin més inclusives i contribueixin a l’atracció i retenció de talents.

4) Oficines intel·ligents

Els edificis intel·ligents poden recopilar i compartir dades, el que permet a les empreses comprendre millor quan i com s’utilitzen els diferents espais.

El treball remot ha consolidat la dependència de la informació digital. L’espai de treball intel·ligent empra sensors digitals per monitorejar i respondre a aspectes com l’ocupació, la qualitat de l’aire i els nivells de llum natural. D’altres soluciones tecnològiques, com les aplicacions de reserva d’escriptori, ajudaran a mantenir un flux fluid de personal, assegurant que només una persona toqui un escriptori en particular cada dia i eliminant la possibilitat de no poder distanciar-se socialment correctament.

5) Treball híbrid i flexibilitat

L’auge del treball híbrid dictarà com es veu l’oficina a través de la forma en què s’utilitza. S’espera que el treball remot es mantingui, pel que quan el personal visiti l’oficina, buscarà les coses a les quals no pugui accedir a casa. Això impulsarà el disseny de l’oficina per a permetre una major col·laboració i millorar l’experiència del personal.

En lloc del gran disseny de planta oberta del passat, ara les noves configuracions han de poder escalar-se cap amunt i cap avall amb facilitat. L’oficina haurà de donar suport a les necessitats emergents del treball híbrid i flexible tant a l’oficina com pels treballadors remots.

Per maximitzar l’autonomia i la flexibilitat al lloc de treball, l’oficina ha de tenir un propòsit més ampli que abans. A mida que adoptem models de treball que permeten al personal treballar des de qualsevol lloc, hem de considerar la millor manera de garantir que el personal romangui compromès i productiu durant tota la jornada laboral.

El 2022, seguirà havent-t’hi canvis al lloc de treball. Això es veurà influït pel canvi al treball híbrid, així com la forma en què el personal s’adapti a tornar a les oficines de forma més regular. Encara que s’espera que el treball remot romangui per a la majoria de les empreses, l’oficina es redefinirà com un destí per socialitzar i construir una comunitat. És probable que l’oficina s’adapti més fàcilment i atengui més directament les necessitats dels empleats.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo