Com cada any, Accenture ha publicat una nova predicció de les tendències tecnològiques que configuraran el futur de les noves empreses digitals durant els propers 3 anys. Amb el títol “Technology for People: The Era of the Intelligent Enterprise” l’informe Accenture Technology Vision 2017 indica que, durant els propers anys, les persones tindran el poder de modelar i aplicar la tecnologia per crear canvis positius, millorar les vides i transformar els negocis i la societat.
És així com l’estudi de 2017 constitueix la continuació i constatació del tema central de l’edició anterior, “People First: Primacy of People in the Digital Age”, un enfoc sobre la importància de l’element humà en l’avenç tecnològic, i de “com la tecnologia pot augmentar i millorar les nostres habilitats humanes per escoltar més de prop als clients i empleats, connectar-se a ells en els seus propis termes i associar-se amb ells per assolir objectius personals”.
L’informe d’Accenture conclou que la transformació digital constitueix un procés d’empoderament humà on la tecnologia s’ajusta a les persones concedint-los el control del seu propi destí. Així, subratlla com l’impacte de la Intel·ligència Artificial (IA), de l’Internet de les Coses (IoT) o del Big Data, està transformant radicalment àrees que abans crèiem impossibles de digitalitzar. Com a exemple, es cita l’evolució del vídeo, i com ara les persones poden transmetre el que vulguin quan vulguin gràcies a serveis com Periscope o Facebook.
Per aquesta “Visió Tecnològica de 2017”, Accenture ha enquestat a més de 5.400 executius de negocis i de tecnologies de la informació repartits per empreses de tot el món. D’ells, el 86% declara que, si bé les tecnologies individuals estan avançant ràpidament, és l’efecte multiplicador d’aquestes tecnologies el que està creant avenços innovadors.
En base a les dades obtingudes d’aquestes entrevistes, Accenture conclou que el primer pas per aconseguir l’empoderament de les persones és proporcionar les tecnologies que millor funcionen amb elles. En base a això, descriu tres pilars perquè la gent prengui el control de la tecnologia per millorar les seves vides i la societat en general:
- La tecnologia s’ha d’adaptar a les persones; la seva finalitat ha de servir a les persones, no existir a causa d’elles.
- Les empreses han d’adoptar els objectius de les persones com a metes pròpies perquè empresa i client siguin veritables socis; l’antic objectiu de les vendes ha de ser substituït pels objectius que els clients i els empleats tenen per sí mateixos.
- La tecnologia ajuda a les persones a mesura que es torni més humana; és un agent de canvi, i ara pot capacitar a les persones de manera interactiva i col3laborativa, d’acord amb les necessitats i expectatives de cada individu.
Finalment, l’informe desenvolupa 5 tendències emergents i essencials per a l’èxit empresarial en l’economia digital actual:
- La Intel·ligència Artificial (IA) revolucionarà la forma en què les empreses obtenen informació dels clients i interactuen amb ells.
- El disseny de la tecnologia continuarà aprenent del comportament humà i adaptant-se a aquest.
- Juntament amb estratègies de plataforma, les organitzacions caminen cap a ecosistemes digitals que estan transformant la manera en què ofereixen valor.
- La necessitat i cerca de talent està substituint les jerarquies tradicionals per treballadors independents.
- Les empreses no només estan creant nous productes i serveis, també estan donant forma a noves indústries digitals.