En els últims 5 anys, els serveis en el núvol s’han convertit en un element imprescindible en les organitzacions. Les solucions basades en el núvol ja dominen els mercats de les grans empreses, cobrint gairebé totes les seves funcions, i també estan guanyant terreny ràpidament en l’àmbit de les petites i mitjanes empreses.
Segons la International Data Corporation, el 60% de tots les despeses de TI i del 70% de tot el software, serveis i despeses de tecnologia estaran basades en el núvol pel 2020. En poques paraules: la tecnologia del núvol ha de percebre’s com un element crucial de la competitivitat de l’empresa i els plans de negoci en el futur.
5 tendències de tecnologia en el núvol que afectaran a les empreses el 2019
1) Solucions més diverses
Les taxes d’adopció de tecnologia en el núvol més àmplies comporten models de prestació de serveis i tecnologia més diversos. Durant un temps, l’elecció de solucions de comunicació en el núvol es va limitar principalment a una alternativa entre una varietat de solucions heretades i solucions estandarditzades que sovint no eren adequades per complir amb els requisits de negocis particulars. Aquesta situació ha estat reemplaçada per una varietat de solucions per a què les empreses puguin escollir aquella o aquelles que millor s’adaptin a les seves necessitats.
2) Els departaments de TI estan sent reestructurats i reavaluats
La majoria de les empreses mitjanes i grans s’enfronten a la necessitat de repensar el rol dels seus departaments de TI, i això es deu en gran mesura a la inversió en constant creixement en el núvol. En primer lloc, aquest fet implica que els departaments de TI actuals han de col·laborar més estretament amb la resta d’unitats de negoci de l’empresa, donat que el seu treball influeix en el funcionament general de l’organització. En segon lloc, la creixent importància del núvol significa tornar a posicionar el personal de TI existent, així com reclutar més talent centrat en el núvol.
3) La reducció de costos ja no és l’únic focus
On a l’igual que en el passat, la decisió sobre una solució de TI consistia en estalviar diners, ara les empreses ja no veuen la reducció de costos com el principal avantatge d’usar el núvol: volen augmentar la flexibilitat i moltes d’elles converteixen ara el núvol en la base de tot el seu model de negoci.
4) Les solucions basades en el núvol seguiran creixent ràpidament
En primer lloc, en els últims dos anys, les empreses han tingut una varietat molt més àmplia de solucions i serveis per escollir, moltes d’elles dirigides a seccions específiques del mercat. En segon lloc, qualsevol empresa que desitgi crear el seu propi producte basat en el núvol haurà de planificar-ho més curosament degut a la creixent competència.
5) Les preocupacions sobre la seguretat de solucions en el núvol s’estan esvaint
Una de les raons per les quals moltes empreses no tenien (i algunes encara no tenen) pressa per adoptar solucions en el núvol eren les preocupacions de seguretat. No obstant, a mesura que les solucions basades en el núvol són cada cop més freqüents, aquestes preocupacions passen a un segon pla, i el pas del temps mostra que els riscos crítics que sorgeixen són fàcils d’abordar. Per tant, les principals preocupacions de la majoria de les empreses que busquen adoptar solucions en el núvol han canviat a un altre tema: l’eficiència i la seva capacitat per satisfer les necessitats de l’empresa.
A banda d’això, a mesura que les empreses maduren en l’ús de solucions basades en el núvol, es tornen més segures i millor equipades per fer front a qualsevol problema que pugui sorgir.