Notícies

5 tendències del procés de transformació digital a les empreses

Enreach 25/05/2017
Clock icon 2 min

En plena revolució tecnològica, amb l’àmbit digital dominant en cadascun dels sectors de l’economia, a mesura que les empreses es tornen digitals, també la gent i les seves cultures han de ser digitals. No obstant, si bé la tecnologia és el motor d’aquesta transformació, és la gent, i no només la tecnologia, la que transformarà les organitzacions cap al futur.

Són precisament aquells actors que han estat capaços de comprendre la necessitat de construir una cultura digital global i integrada que manté la primacia de les persones, els que han aconseguit obtenir un avantatge competitiu, i els que estan marcant el camí cap a la creació de noves cultures corporatives d’alt rendiment en les quals són les persones les que aprenen constantment, creen noves solucions, i qüestionen l’statu quo imperant impulsant el canvi.

Aquesta és la gran conclusió a les quals arriba l’últim informe elaborat per la firma Accenture sota el títol “People First: The Primacy of People in a Digital Age”, un treball que defineix la cultura digital i el talent com els dos factors diferenciadors clau per un entorn empresarial que cada cop és més digital i més competitiu.

Accenture assenyala que els autèntics líders de l’era digital saben que l’èxit depèn de les persones, sent de vital importància la capacitat per entendre i comprendre les necessitats i els comportaments canviants dels clients. Però el factor més decisiu serà la capacitat que mostri una empresa per desenvolupar la seva cultura corporativa, no només amb la finalitat d’aprofitar les tecnologies emergents, sinó també, i més important, per adoptar les noves estratègies de negoci que impulsen aquestes tecnologies.

Aquest estudi, que la pròpia companyia defineix com un “missatge crític contraintuïtiu”, es converteix en lectura obligatòria pels líders de les empreses de tot el món en tant que proposa algunes idees clau per ajudar a aquestes organitzacions a assolir l’èxit en el seu procés de transformació per convertir-se en un negoci digital.

En aquest sentit, l’estudi “People First” d’Accenture proposa cinc tendències clau que definiran el procés de transformació digital durant els propers anys:

  1. L’automatització intel·ligent.
  2. La major capacitat d’adaptació de la força de treball.
  3. El desenvolupament de noves plataformes tecnològiques.
  4. La disrupció que es pot predir, és a dir, la capacitat per preveure els canvis que estan per arribar.
  5. La confiança digital, enfortint les relacions amb els clients a través de l’ètica i la seguretat.

Així, Accenture aposta en aquest treball per la màxima “la gent primer” i pel caràcter únic de cada organització (“cada negoci és un negoci digital”); la clau radica en reinventar l’organització i la cultura dins d’aquesta per impulsar la innovació, el canvi, el negoci cap a la propera generació.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo