Notícies

El 50% de la força de treball global estarà en mans dels millenials el 2020

Enreach 21/02/2017
Clock icon 3 min

La generació millenial, aquells individus nascuts a les dècades dels anys 80 i 90, està transformant el panorama de treball actual. La seva importància per a les empreses és doble. D’una banda, són més nombrosos que la generació anterior del “baby boom”; d’altra banda, les seves aspiracions professionals, les seves actituds sobre la feina i el seu coneixement de les noves tecnologies acabaran per definir la cultura del lloc de treball del segle XXI.

Als Estats Units, el 25% dels treballadors ja pertany a la generació millenial, mentre que a l’Índia aquest percentatge ja s’ha doblat. De fet, s’espera que l’any 2020, el 50% de la força de treball global es trobi en mans de millenials. Però a més de més nombrosos, també seran més valuosos, en tant que aquesta generació treballarà per donar suport a una generació significativament més gran a mesura que augmenti l’esperança de vida.

Amb això, està clar que els millenials constitueixen una poderosa generació de treballadors als quals les empreses desitgen atreure i mantenir, especialment en el cas d’aquells que gaudeixen dels coneixements i habilitats més adequats.

Però amb el pas dels anys, i com a resultat de la recessió econòmica, moltes de les actituds, esperances i expectatives dels millenials han canviat, fet que representa un dels majors desafiaments al que moltes organitzaciones s’enfronten, doncs els líders empresarials i els equips de recurs humans necessiten revisar les seves estratègies actuals en conseqüència. Aquesta és la conclusió bàsica a la qual s’arriba a un nou informe elaborat per la firma PwC sota el títol “Millennials at work. Reshaping the workplace”.

D’aquest estudi de caràcter estadístic, realitzat a través d’entrevistes online a 4.364 graduats de 75 països l’edat dels quals no supera els 31 anys, mostra a més altres interessants conclusions que ja estan incidint en la relació millenials-empreses-feina:

  • La recessió ha suposat una disminució del grau de fidelitat que els millenials senten cap a les seves empreses. Així, mentre el 2008 només el 10% esperava tenir sis o més empreses com a clients, ara aquest percentatge s’eleva fins el 25%.
  • També s’ha reduït l’expectativa de temps de compromís dels millenials en relació a la empresa a la qual treballen: el 38% afirma estar buscant una altra feina, el 43% declara estar obert a ofertes, i només el 18% espera romandre a la seu lloc de treball actual a llarg termini.
  • L’equilibri entre el treball i la vida personal (i, per tant, la flexibilitat) continua sent més important que el salari.
  • Gairebé un terç afirma que l’equilibri entre treball i vida personal és pitjor del que esparava abans d’unir-se a l’empresa i que les oportunitats no són iguals per a tots.
  • El 41% dels millenials prefereix la comunicació via electrònica que cara a cara i fins i tot per telèfon; i tres quartes parts considera que l’accés a la tecnologia els fa més eficaços a la feina, motiu pel qual molts millenials es senten retinguts per estils de feina rígids o antiquats.
  • Els valors de marca constitueixen un factor essencial a l’hora d’escollir una empresa on treballar, no obstant, mentre que el 2008 el 86% estaria disposat a abandonar una empresa els valors de la qual ja no respongués a les seves expectatives, després de la crisi, només el 56% estaria disposat a fer-ho.
Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo