Cada cop més organitzacions estan reemplaçant les línies telefòniques tradicionals amb troncals SIP. I per una bona raó, l’enllaç SIP Trunk integra el tràfic de veu, vídeo i dades en un servei d’accés convergent, el que el converteix en una solució flexible i rendible per a una empresa en creixement.
6 formes en què el SIP Trunk pot millorar les comunicacions empresarials
1) Reduir el cost d’equipaments costosos
A diferència dels troncals comercials tradicionals i els PRI (sistemes telefònics tradicionals amb interfície de velocitat primària), els SIP Trunk proporcionen a les empreses múltiples números geogràfics i línies telefòniques mitjançant l’ús d’una centraleta IP i connexió a Internet, sense necessitat de costoses targetes de troncals ni equipament addicional.
2) Operar de manera eficient
La convergència del trafico de veu i dades en un únic servei d’accés és més eficient i rendible que pagar per troncals de veu i serveis d’accés a Internet separats. Tanmateix, és essencial amb SIP que hi hagi un ample de banda d’Internet adequat per satisfer les necessitats de veu i dades, així com oferir un bon servei per prioritzar el tràfic de veu i garantir la qualitat de la trucada.
3) Escalabilitat
Si una empresa necessita més capacitat de trucades de veu amb PRI tradicionals, ha de comprar més troncals i instal·lar l’equip de terminació associat. No obstant, gràcies al SIP Trunk, el creixement és tan fàcil com trucar al proveïdor de serveis, augmentar l’ample de banda de la connexió de dades i comprar més connexions virtuals de troncals SIP.
4) Estalviar en Costos de Llarga Distància
Els serveis de llarga distància solen ser molt menys costosos amb l’enllaç SIP Trunk. Les trucades SIP es realitzen a través d’Internet i només es transfereixen a la PSTN (Xarxa Telefònica Pública Commutada, això és, les trucades locals i de llarga distància són possibles gràcies a ella) en un punt proper al número marcat. El SIP Trunk, per tant, ofereix opcions assequibles de trucades de llarga distància i internacionals, així com d’altres funcions, com identificador de trucades avançat, nom de la persona que truca i correu de veu.
5) Confiabilitat
Poden tenir lloc fallides tècniques i interrupcions al servei, pel que és fonamental trobar un proveïdor de SIP Trunk que tingui monitoreig de xarxa les 24 hores del dia, així com redundància de xarxa per proporcionar un enrutament alternatiu per a les trucades d’una empresa en cas d’emergència.
6) Flexibilitat
Donat que els números SIP no estan vinculats a una ubicació en particular, es pot tenir una presència virtual en qualsevol àrea on operi el proveïdor de l’empresa. Es poden activar números de telèfon per a una regió específica fins i tot abans que s’obri un lloc o crear números de telèfon locals per a les àrees en les quals presta serveis, fins i tot si no té una oficina física en aquella regió.
En definitiva, el SIP Trunk millora les capacitats de la centraleta a través de l’agregació de regles per estar sempre disponible, la gravació de trucades, l’establiment d’horaris i la utilització de la Intel·ligència Artificial (IA) per millorar l’atenció al client i optimitzar el treball de l’equip. A més a més, afegeix de manera senzilla llocs al núvol sense haver de canviar l’equipo del qual disposi l’empresa.