El mercat global de VoIP ha experimentat un creixement exponencial en els últims 20 anys. Amb les contínues millores tecnològiques i l’adopció comercial, la indústria no mostra signes de desacceleració. De fet, sembla estar avançant més ràpid que mai en termes d’ús, participació de mercat i ingressos. Això es degut especialment a que les tendències de VoIP s’estan orientant cap a l’adopció del 5G, el creixement d’UCaaS i el major ús d’Intel·ligència Artificial (IA).
A mesura que més empreses confien en els proveïdors de serveis de VoIP (Voice over Internet Protocol) per a les seves principals comunicacions avui en dia, és important seguir les tendències de la indústria de VoIP per veure si la teva organització està aprofitant aquesta tecnologia.
L’era digital ha fomentat una cultura en la qual tot està disponible sota demanda. Això vol dir que les empreses tenen una creixent necessitat de solucions de comunicació rendibles que puguin suportar la mobilitat empresarial. Aquí és on entren els sistemes de VoIP.
Aquesta tecnologia permet als usuaris implementar sistemes de comunicació flexibles. Amb aquests a la seva disposició, pot acomodar trucades, SMS, correu electrònic, videoconferències i altres mètodes de comunicació. A més de reduir els costos operatius.
Creixement del mercat VoIP
S’estima que el mercat de VoIP creixi fins a 55 mil milions de dòlars pel 2025, ja que a mesura que les empreses es globalitzen, necessiten solucions per millorar la comunicació i la col·laboració amb empleats remots. Això augmenta la demanda de productes VoIP, com telèfons IP i plans de trucades més econòmics.
6 tendències de VoIP pel 2021: últimes prediccions a tenir en compte
1) Intel·ligència Artificial pel servei al client
Segons un estudi recent d’IDC, algunes de les principals inversions en IA inclouen agents de servei al client automatitzats (4,5 mil milions de dòlars), automatització del procés de vendes (2,7 mil milions de dòlars) i prevenció d’amenaces (2,7 mil milions de dòlars).
Per exemple, la indústria dels call center ha millorat la prestació de serveis al proporcionar opcions d’autoservei que porten als clients a solucions ràpides, permetent als agents atendre consultes més complicades. La IA a través de bots també creixerà en ús per predir el comportament del client i proporcionar informació molt valuosa a les empreses.
2) Assistents de VoIP més intel·ligents
Gràcies a la IA, en els últims anys han sorgit els assistents virtuals. Amb els continus avenços en el processament del llenguatge, aquests assistents seran encara més intel·ligents perquè podran respondre a preguntes més complexes dels usuaris.
Per exemple, els assistents virtuals poden ajudar a automatitzar molts processos quotidians, com enrutar trucades a agents o enviar trucades al correu de veu. A més, amb aquests a la seva disposició, ja no serà necessari enviar preguntes simples als agents perquè l’assistent virtual les respondrà per ells.
Per últim, donat que aquests assistents són, en la majoria dels casos, impulsats per IA, també tenen la capacitat de recopilar informació sobre els clients. És a dir, pot gravar interaccions anteriors automàticament per a què sigui més fàcil pels agents atendre trucades on altres ho van deixar. Per tant, els agents poden proporcionar un servei més personalitzat als clients.
3) UCaaS creixerà
El futur de les infraestructures de comunicació modernes està basat en el núvol. Amb l’accessibilitat a Internet, els sistemes de telefonia en el núvol són una opció més rendible per a les empreses que el manteniment de xarxes internes. Com a resultat, es preveu que el mercat d’UCaaS arribi als 24,8 mil milions de dòlars pel 2024.
A través d’UCaaS, les empreses poden enfocar-se en funcions comercials crítiques i tenir accés ràpida a les seves comunicacions de dades, àudio i vídeo a través de qualsevol dispositiu llest per a Internet. Així mateix, les plataformes de Comunicacions Unificades (UC) són més escalables ja que els proveïdors poden actualitzar-les regularment.
4) Auge de les comunicacions mòbils unificades
Des d’una perspectiva empresarial, la mobilitat ha obert noves oportunitats en termes d’optimització de l’eficiència i la productivitat. Com a resultat, més companyies estan veient la mobilitat com un factor per tenir èxit en les seves respectives indústries. De fet, un informe de tendències de mobilitat de T-Mobile va mostrar que 7 de cada 10 empreses citen la mobilitat com una prioritat, ja que pot ajudar-los a obtenir un avantatge competitiu. El mateix estudi va revelar que es preveu que la despesa global en solucions de mobilitat arribarà als 1,8 bilions de dòlars el 2022.
Entre les solucions de mobilitat en les quals s’inverteix estan els sistemes VoIP. Amb el llançament de les xarxes 5G, s’espera que la funcionalitat dels sistemes VoIP mòbils augmenti. Donat que ara existeixen sistemes integrats de suport d’aplicacions, cada cop més empreses aprofitaran aquesta configuració mòbil. És a dir, més professionals adoptaran números virtuals basats en aplicacions per a trucades de negocis, conferències i reunions d’equip.
5) Competència amb els serveis de vídeo xat
Els proveïdors de serveis de VoIP s’enfronten a una forta competència amb els serveis de vídeo xat. Aquests inclouen proveïdors de serveis com FaceTime, Facebook Messenger i altres serveis de telefonia mòbil establerts.
De fet, els experts prediuen que el xat de vídeo PaaS arribarà a 1,7 mil milions el 2020. Això es pot atribuir a l’augment en l’ús del xat de vídeo de Millennials i Gen Zers. A més, moltes empreses també estan augmentant l’ús d’aquestes plataformes, ja que s’observa que el xat de vídeo millora les taxes de tancament en un 35% a 75% i redueix el temps de maneig en un 70%.
6) VoIP es fusiona amb WebRTC
WebRTC (Web Real-Time Communication) és un marc creat per executar comunicacions en temps real en un navegador utilitzant API simples. Per començar, millora l’experiència de VoIP amb trucades instantànies i suport de vídeo en viu. També pot optimitzar l’intercanvi d’arxius entre iguals i les trucades directes des del navegador web.
Al combinar les funcionalitats d’un WebRTC i una plataforma VoIP, es pot revolucionar fàcilment la forma en què es gestiona les comunicacions empresarials. A més, els usuaris ja no necessiten complements i widgets addicionals per a diverses funcions de comunicació corporativa.
Com aprofitar VoIP per a la teva empresa?
VoIP comporta beneficis comercials tangibles. D’una banda, les petites empreses poden aprofitar-lo com una alternativa rendible als sistemes telefònics i de comunicació tradicionals. D’una altra, les grans corporacions poden usar-lo per optimitzar la forma en què gestionen les trucades comercials i les transaccions de vendes.
Per tant, VoIP podria ser la tecnologia estàndard per a les comunicacions comercials en els propers anys. No obstant, com qualsevol tipus de tecnologia moderna, aquests sistemes encara estan evolucionant. Els disruptors de la indústria com les xarxes 5G, UCaaS, IA i WebRTC canviaran el mercat en uns pocs anys. A més, un nombre cada cop major d’empreses ja ha començat a experimentar amb noves estratègies de comunicació, com sistemes mòbils, assistents intel·ligents i serveis de vídeo xat.