Notícies

7 tendències clau que canviaran el lloc de treball el 2020

Enreach 21/08/2018
Clock icon 4 min

Avui en dia, moltes empreses estan experimentant una transformació digital. La intel·ligència artificial, el núvol, els dispositius mòbils i una major automatització els hi ha donat la capacitat de transformar tots els aspectes del seu negoci. L’ús de la tecnologia i la digitalització de cada sector tindrà un impacte fonamental a les tendències del 2020 en el lloc de treball. De fet, segons Forrester més del 47% dels executius creuen que pel 2020, la tecnologia tindrà un impacte en les tendències laborals futures.

El lloc de treball el 2020 serà, a nivell global, menys centralitzat, extremadament mòbil i més flexible. En el futur, es podrà teletreballar fàcilment sense haver de presentar-se físicament a l’oficina. Encara més interessant, el futur lloc de treball serà més virtual, i hi haurà eines per fer monitoreig de si els empleats realment treballant o no.

Les tendències del lloc de treball el 2020 s’acceleraran mitjançant una adopció més ràpida de la tecnologia mòbil, i l’oficina no necessitarà estar en un lloc fix. Com els autònoms són el segment de l’economia que creix més ràpidament, les empreses dependran de la mà d’obra subcontractada per treball d’alta i baixa qualificació. A més, segons els experts, el personal poc qualificat serà reemplaçat per robots.

Millennials i Generació Z

Les tendències futures del lloc de treball estaran caracteritzades per empleats Millennial i Generació Z. Aquestes generacions necessiten autonomia i flexibilitat, el que definirà les tendències futures del lloc de treball. El que això significa és que la cultura del lloc de treball serà tan important com el salari i els beneficis.

A mesura que les empreses es tornin més digitals, el mateix ha de dir-se dels departaments de recursos humans amb visió de futur que hauran de transformar-se per oferir experiències d’empleats centrades en l’ésser humà, personalitzades i atractives.

Ser digital i estar centrat en els empleats requerirà creure en el poder d’aprofitar les últimes tecnologies de consum dins dels recursos humans. Aquestes són les 7 tendències clau que canviaran el lloc de treball el 2020:

1. Crear una gran experiència dels empleats

L’experiència de l’empleat és molt important per a l’èxit d’una empresa. Fer del lloc de treball una experiència satisfactòria permet incorporar la cultura i valors a la feina i usar-lo per reclutar i retenir als millors talents. Les organitzacions hauran de desenvolupar una experiència d’empleat que consideri l’entorn físic en què treballen, així com les tecnologies i eines que permetran la productivitat.

2. Utilitzar un enfoc àgil per reclutar empleats

Un enfoc àgil s’utilitza principalment en el desenvolupament de software per ajudar a les empreses a operar amb velocitat, i ser capaços de gestionar la imprevisibilitat, però també s’aplica al reclutament i desenvolupament d’empleats i les seves habilitats. En el lloc de treball del 2020, les empreses hauran d’emprar aquest enfoc per facilitar l’aprenentatge dels empleats en tots els aspectes del negoci.

3. Crear espais que promoguin la cultura

A més de crear espais de treball flexibles i mòbils, el 2020 es garantirà la total adaptabilitat per retenir als millors talents. Un informe de Steelcase indica que els empleats que tenen control sobre on i com treballen, i que són lliures d’escollir un espai de treball que s’adapti a la seva tasca, col·laboratiu o centrat, estan un 88% més compromesos a la feina.

4. Aplicar un objectiu de màrqueting de consum a RRHH

En l’era digital actual, gairebé totes les interaccions que tenim amb eines, clients o fins i tot membres de l’equip generen dades. Les tendències futures del lloc de treball es centraran en recopilar, assimilar, racionalitzar i analitzar dades. Després, les organitzacions hauran de prendre mesures per actuar en l’anàlisi resultant amb l’objectiu de modificar o millorar les seves estratègies perquè siguin més efectives.

5. Introducció de xat bots pilot en RRHH

Segons IDC, la intel·ligència artificial és un mercat que augmentarà a 47 mil milions de dòlars pel 2020. Les empreses hauran de crear bots dissenyats per oferir experiències conversacionals personalitzades en línia.

L’automatització es filtrarà en més aspectes del treball i la vida personal. Per tant, serà difícil diferenciar el que està fent una persona o una màquina. La naturalesa fonamental de com treballen les persones es transformarà per complet, i s’haurà de treballar més intel·ligentment per oferir solucions efectives de forma ràpida i precisa.

6. Preparar-se per a nous rols en recursos humans

Hi haurà canvis fonamentals en els recursos humans pel 2020. Les empreses hauran de crear una experiència més personalitzada dels empleats amb tecnologia d’intel·ligència artificial. Diversos rols de RRHH es tornaran més especialitzats i tècnics.

7. Enfocar-se en el desenvolupament de l’equip

Malgrat que els departaments de recursos humans tradicionalment s’han centrat en els empleats individuals, el 2020, el desenvolupament d’equips que puguin treballar junts de manera efectiva es convertirà en la major prioritat per a la majoria de les organitzacions.

Per a la dinàmica de RRHH el 2020, l’objectiu serà educar a les persones sobre com col·laborar efectivament amb els membres del seu equip, i aprendre a contribuir als projectes fent contribucions grupals en lloc de contribucions individuals.

Mirant cap al futur

Per ajudar a les organitzacions a avançar cap a les tendències laborals del futur, serà important determinar les fortaleses i debilitats de l’empresa, buscar oportunitats per integrar la tecnologia i tenir metes i objectius clarament definits.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo