El 59% de tots els fluxos de treball en el núvol es lliuraran com a software com a servei (SaaS) a finals d’aquest any, segons el Global Cloud Index de Cisco. Però, per què les empreses es decideixen per SaaS? Amb més del 80% de la seva aplicació de rendiment allotjada i gestionada en el núvol, les organitzacions ja no depenen dels sistemes heretats per a les seves operacions.
A més, segons dades de BetterCloud, el 73% de les organitzacions afirma que gairebé totes les seves aplicacions seran SaaS el 2020. De fet, cada cop més desenvolupadors pensen les seves aplicacions directament pel núvol en mode SaaS. Per això, s’estima que aquesta xifra arribi al 86% el 2022.
La tecnologia SaaS ajuda a expandir l’ecosistema corporatiu amb una sèrie de noves aplicacions fàcils d’usar i administrar i permet als líders empresarials estalviar costos en inversions de dispositius especials, ja que totes les dades estan en línia. És més, aquestes aplicacions poden integrar-se amb solucions de tercers i generalment disposen d’un accés API obert per crear connexions personalitzades, millorant així els pronòstics de creixement.
Per què les empreses canvien les seves operacions al núvol?
- És més econòmica en comparació amb els seus sistemes heretats.
- Redueix els seus costos operacionals.
- Els hi permet mantenir un procés de treball consistent.
- Permet la col·laboració en equips grans i descentralitzats.
- Estalvia el temps necessari per a la configuració i la formació.
- Facilita l’accés a les dades.
- Està optimitzat per a dispositius mòbils i és independent dels dispositius que utilitzen.
- Facilita la connexió entre aplicacions.
- Redueix (o elimina) la càrrega d’actualització, manteniment i salvaguarda de dades.
- Els manté en línia amb les tendències.
La intel·ligència artificial i l’aprenentatge automàtic, tendències el 2018
Cada cop més productes de SaaS adopten la intel·ligència artificial i l’aprenentatge automàtic. A mesura que els costos d’implementació disminueixen, més proveïdors de SaaS es beneficiaran dels avantatges que ofereixen aquestes solucions. L’anàlisi de dades és, després de tot, una de les àrees clau de la tecnologia SaaS i la intel·ligència artificial permetrà el processament efectiu de quantitats de dades que no eren possibles fa uns anys. Això, per exemple, pot conduir a una veritable revolució de màrqueting, ja que la IA pot (i en molts casos ja ho està) utilitzar-se en àrees com fixació dinàmica de preus, proves automàtiques A/B, xat bots intel·ligents o anàlisis predictives.
Què esperar del mercat de SaaS el 2018?
L’avantatge distintiu de les tecnologies SaaS en comparació amb les instal·lacions físiques és la seva aplicabilitat a dispositius mòbils. Segons Statista, més del 60% de la població al món el 2016 tenia i usava activament un telèfon intel·ligent, i els experts confien en què aquest nombre augmentarà en almenys 1/3. La conseqüència lògica d’una societat dominada pels dispositius mòbils és que els usuaris es tornin intolerants a l’experiència mòbil deficient i a la manca d’aplicacions natives, i fins i tot el 61% d’ells probablement abandoni un lloc que no sigui ‘responsive’.
A diferència de les solucions in situ i en les quals tot es redueix al producte, els sistemes SaaS són flexibles i permeten als usuaris combinar característiques i funcionalitat en una varietat de formes. El 2018, els sistemes seran més flexibles i estaran oberts a tot tipus d’experiències úniques per a cada usuari, permetent a les empreses crear aplicacions personalitzades.
En conclusió, la tecnologia SaaS està superant la posició de lideratge en els mons B2B. El 2017, va adoptar els seus bons hàbits de comercialització modernitzada, funcionalitat mòbil i personalització. El 2018, les previsions apunten a què cada cop més empreses utilitzin SaaS; de fet, s’estima que més del 60% de les empreses es pugin al núvol. Mentrestant, segons l’informe, aquesta creixent demanda motivarà als inversors a finançar importants innovacions tecnològiques, i el mercat SaaS seguirà creixent.