Notícies

8 aspectes que hauran canviat a la tornada a l’oficina el 2021

Enreach 12/01/2021
Clock icon 4 min

Per alguns, aviat passarà un any des de l’últim cop que van posar un peu a l’oficina. A mida que la pandèmia de COVID-19 continua arrasant països, de vegades és difícil recordar els dies en què els empleats compartien un mateix espai. Però tot i que la línia de temps encara no està clara, les oficines inevitablement tornaran a obrir en el futur, el que deixarà a molts preguntant-se en quin tipus d’espai de treball entraran el dia en què tornin.

La firma d’anàlisi CCS Insights prediu que el 2022 més de la meitat de tots els empleats d’oficines seguiran treballant de forma remota. Amb la meitat de la força laboral a casa, almenys de forma semi-permanent, els espais de treball ja no estaran dissenyats per adaptar-se al mateix nombre d’empleats. De totes les transformacions de l’any passat, les oficines es troben entre aquelles que tenen més probabilitats de ser modificades a llarg termini.

8 aspectes que hauran canviat a la tornada a l’oficina el 2021
1) L’oficina tradicional no desapareixerà aviat

Encara que les investigacions mostren que un de cada cinc empleats continuarà treballant de forma remota de forma permanent, la majoria d’ells seguiran anant a l’oficina, tot i que no tots els dies. Per tant, gran part de les organitzacions no abandonarà el seu espai d’oficina per complet. En canvi, reconsideraran les seves inversions immobiliàries per reduir l’espai infrautilitzat i treballaran en millora dissenys per assegurar-se que els metres quadrats restants s’emprin de manera eficient.

2) La prioritat immediata serà la salut i la seguretat dels empleats

Segons Forrester, la primera prioritat al reobrir les oficines serà crear una sensació de seguretat física i psicològica al lloc de feina. Malgrat l’aparició de les vacunes, a dos terços dels treballadors els hi agradaria tenir precaucions de salut fins i tot després de tornar a l’oficina.

Les empreses, per tant, modificaran la distribució de les oficines per mantenir el distanciament social i prendran mesures addicionals per a la neteja i el sanejament. També hi haurà més inversió en noves tecnologies com l’escaneig de temperatura.

3) Augmentarà la inversió en tecnologia d’assistents de veu per permetre operacions sense contacte

La tecnologia habilitada per veu s’utilitzarà per sol·licitar serveis dins dels edificis d’oficines d’una manera més intuïtiva: des de demanar un cafè fins a reservar una habitació. Els empleats també trobaran assistents de veu en espais compartits com sales de reunions, àrees de vestíbul i ascensors.

4) Les empreses equiparan als empleats amb noves eines per fer un millor ús de l’espai d’oficina

Per assegurar-se que l’espai de l’oficina s’utilitzi de manera eficient, les empreses proporcionaran eines digitals que permetin al personal visualitzar la disponibilitat d’espai en sales de conferències, escriptoris de treball i fins i tot llocs d’estacionament.

Després de canviar al treball remot de forma predeterminada, algunes organitzacions ja han implementat eines per permetre que el seu personal reservi un lloc a l’oficina a través d’una aplicació abans d’anar-hi.

5) Augmentarà el mercat dels dispositius connectats

Amb la meitat de la força laboral a casa i la meitat restant a l’oficina, les eines de col·laboració visual que poden unir equips distribuïts apareixeran a tot el lloc de treball.

Les sales reunions físiques, per tant, s’ompliran amb tecnologia que tancarà el buit entre els treballadors digitals i a l’oficina. Així mateix, hi haurà un augment de la inversió en eines de col·laboració per facilitar el contacte entre els empleats.

6) La tecnologia IoT crearà oficines que impulsaran la productivitat dels empleats

Per convèncer als empleats que utilitzin el seu espai de treball, les empreses proporcionaran oficines que aniran més enllà de treballar des de casa, com, per exemple, l’ús de tecnologia intel·ligent que ajusti l’entorn de l’oficina al llarg del dia per ajudar a la productivitat i el benestar dels empleats.

La reserva d’una sala de reunions podria provocar un augmento en el flux d’aire en funció de l’ocupació planificada, per exemple; i els LED intel·ligents poden ajustar automàticament la il·luminació en funció de la temperatura o els nivells de llum del dia. Tenint noves dades i coneixements, les organitzacions podran maximitzar l’experiència dels empleats, impulsar la productivitat i atreure als treballadors a l’oficina.

7) Els dispositius de seguiment proliferaran a l’oficina

Donat que la salut mental és ara una prioritat per a molts líders empresarials, les eines que avaluen el benestar dels empleats creixeran, segons CCS Insights, que prediu que les característiques que rastregen el sentiment dels treballadors apareixeran a totes les aplicacions de col·laboració i recursos humans el 2021.

Podríem veure potencialment l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) per monitorejar el sentiment dels empleats, per exemple, a través de les seves comunicacions escrites o fins i tot a través de les seves expressions facials. De manera similar, les eines que rastregen l’activitat, com el temps dedicat a trucades, reunions o feina fora d’horari, podrien implementar-se en espais de treball, tant remots com in situ.

8) Els bots es convertiran en quelcom comú

L’automatització ha anat en augment durant molts anys, i la pandèmia de COVID-19 ha accelerat el potencial de les màquines per realitzar tasques humanes.

A mida que els robots entren a l’oficina, Gartner anticipa que els departaments de recursos humans aviat s’expandiran per incloure recursos específicament dedicats a la força laboral automatitzada. Pel 2025, prediu la consultora, almenys dos dels 10 principals minoristes mundials hauran reorganitzat les àrees de RRHH per adaptar-se a les necessitats dels nous treballadors robòtics.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo