Per a totes aquelles organitzacions que estan pensant en reemplaçar el sistema telefònic de la seva empresa, val la pena repassar les últimes tendències de VoIP. Fins i tot per aquelles que no ho estan, cal destacar que el mercat està canviant el suficientment ràpid com per a què les empreses competidores puguin obtenir un avantatge competitiu i aprofitar els últims avenços en VoIP i la tecnologia relacionada amb VoIP.
Les comunicacions i la col·laboració empresarial han experimentat un gran canvi recentment. Segons Harvard Business Review, les telecomunicacions són la segona indústria en transformació digital.
8 tendències principals de VoIP pel 2020
1) Augment de las demandes de compliment i seguretat de VoIP
A mesura que el VoIP, tant allotjat com en el núvol, guanya una major acceptació, les empreses exigeixen més seguretat de les seves solucions VoIP. El VoIP allotjat no és domini exclusiu de noves empreses i negocis disposats a córrer riscos. Les organitzacions consolidades confien en VoIP allotjat per fer-se càrrec de comunicacions clau i informació confidencial.
Els principals proveïdors de VoIP allotjats, estan responent garantint majors nivells de seguretat per mantenir segures les dades i les comunicacions dels usuaris. De fet, no és només la seguretat general la que està cridant l’atenció en el sector de VoIP allotjat. Les empreses en indústries altament regulades, com l’atenció mèdica, estan interessades en els avantatges que pot oferir aquesta tecnologia.
2) Adopció accelerada de VoIP (Voice over Internet Procotol) allotjat
Els analistes han estat predient un augment constant en VoIP allotjat durant anys, però recentment aquesta adopció s’està incrementant a un ritme més ràpid del que els analistes esperaven.
Què vol dir això? Essencialment, millors opcions per a les empreses. Donat que els proveïdors de VoIP allotjats tenen molts recursos degut al creixement dels usuaris, poden invertir en sistemes de telefonia de VoIP més robustos i fiables, o en una experiència d’usuari millorada, o millor suport.
3) Valor del sistema VoIP vs. preu més baix
És fàcil per a qualsevol proveïdor de tecnologia afirmar que ofereix un avantatge de preu. Però a mesura que el VoIP allotjat són més omnipresents i les ofertes de productes/serveis es tornen més madures, cada cop menys empreses es centren en simplement obtenir l’opció més barata.
Els sistemes de telefonia VoIP econòmics solen ser només això: barats. Estan dissenyats per minimitzar els costos, pel que els proveïdors que els ofereixen no poden perdre temps desenvolupant i lliurant productes i serveis de qualitat. Pel general, tenen característiques mínimes, interfícies poc usables, atenció al client deficient i manca d’integracions amb aplicacions de tercers claus pel negoci, com Salesforce.
És per això que cada cop més empreses busquen un bon valor en el seu sistema de VoIP, és a dir, senten que estan obtenint molt pel preu que paguen. Això pot incloure factors com fiabilitat, seguretat o facilitat d’ús, entre d’altres. Quelcom tan simple com estalviar temps i evitar problemes pot ser un factor important en la satisfacció del client i en com una empresa calcula intuïtivament el valor que obté del seu sistema telefònic. Les companyies intel·ligents no permeten que el preu sigui l’únic factor de decisió.
4) Proliferació i consolidació de proveïdors de VoIP
A mesura que cau la barrera d’entrada, apareixen petits proveïdors de VoIP a tot arreu. Tanmateix, aquest element d’elecció no necessàriament ajuda als clients, ja que la majoria d’aquestes ofertes no aporten diferenciació. A masvoz, per exemple, posem més esforços i recursos per fer que el nostre sistema principal de VoIP allotjat sigui fàcil d’usar, simple d’administrar i d’implementar.
5) VoIP exerceix un paper més important en el contacte amb el client i l’experiència del client
El VoIP allotjat va començar principalment com una eina per a què les empreses es comuniquessin internament, però a mesura que les ofertes es van tornar més sofisticades i específiques, i que va augmentar l’enfoc d’oferir una excel·lent experiència al client, el VoIP allotjat ha començat a adquirir més força:
- El 67% dels usuaris afirmen que pagarien més per una gran experiència.
- El 57% dels usuaris ha deixat de comprar a una empresa perquè un dels seus competidors li va proporcionar una millor experiència.
- El 71% de les persones recomanen un producte o servei perquè van rebre una “gran experiència”.
De fet, avui en dia, el VoIP allotjat sovint s’empaqueta en una única solució omnicanal que també gestiona els diversos canals que usen els usuaris per a comunicar-se amb empreses.
Independentment de la plataforma d’experiència del client que les organitzacions escullin en última instància, és útil pensar com s’integra (o no) en el seu sistema de VoIP allotjat, perquè moltes empreses estan traient avantatges competitius de la combinació correcta de tecnologia.
6) L’adopció està creixent entre les empreses mitjanes i grans
El VoIP allotjat es va fiançar en les petites empreses per una bona raó: no tenir costosos sistemes heretats per reemplaçar i, pel general, tenir menys sistemes crítics pel negoci que han d’integrar-se amb els seus sistemes telefònics.
Algunes empreses de VoIP allotjats estan oferint més funcions i integracions per alinear-se amb necessitats més avançades, és a dir, múltiples nivells de servei. Els proveïdors també estan incorporant diferents tipus de funcions en l’ecosistema de VoIP allotjat, com la col·laboració i la funcionalitat del call center.
7) Més nivells de servei i personalització
Les empreses més grans i amb necessitats més complexes s’estan mudant a VoIP allotjat. Per a les organitzacions que necessiten solucions sofisticades en els seus sistemes de comunicacions en el núvol, és necessari un nivell diferent d’oferta. D’aquesta manera, tots els clients poden trobar el que necessiten sense comprometre’s.
8) Les empreses estan arribant a VoIP des de diferents direccions
Les adquisicions, fusiones i associacions estan sorgint a tot arreu a mesura que les empreses intenten combinar VoIP i tecnologies de col·laboració i experiència del client relacionades per oferir als usuaris una experiència única i unificada en tots els canals.
Per exemple, les empreses de videoconferència estan tractant de comprar proveïdors de VoIP allotjats; les organitzacions que només col·laboren s’estan integrant amb proveïdors de sistemes telefònics i els proveïdors de VoIP allotjats s’estan associant amb empreses de contact centers.
Què vol dir això per a les empreses?
A llarg termini, vol dir que les diferents facetes de la tecnologia de comunicacions i col·laboració haurien d’estar menys fragmentades i millor integrades, fent que aquest tipus de compra de tecnologia sigui més simple en el futur.
A curt termini, probablement valdrà la pena escollir una companyia que ja hagi integrat moltes d’aquestes tecnologies sota una mateixa plataforma.