L’any 2021 és una prova que els canvis causats per la pandèmia en la digitalització del servei al client han arribat per a quedar-se. Des de comprendre millor a l’usuari fins a impulsar la innovació digital, la necessitat d’obtenir dades processables està al centre de les majors tendències digitals del 2022.
Quines són les 4 principals tendències digitals pel 2022?
Tendència 1: Les marques tancaran el buit d’experiència a través d’una vista del client basada en dades
Els clients ja no estan disposats a esperar a que les empreses a les que compren es posin al dia. Com a resultat, hem estat testimonis de com les organitzacions que van adoptar un enfocament de digital first van arribar al cim el 2021. Tanmateix, no totes les experiències digitals són iguals: un enfocament que posi les necessitats del client en primer pla és clau per a l’èxit empresarial a llarg termini.
El 2022, els consumidors esperaran que les marques tanquin encara més aquest “buit d’experiència”, i les dades seran una peça clau. Si bé la majoria ha estat recopilant dades, ara l’enfocament canviarà a l’accessibilitat i la informació processable per garantir una personalització significativa i valuosa. Des d’una perspectiva organitzacional, això requereix que els equips de tots els departaments comparteixin dades per construir una vista de 360° dels clients.
Tendència 2: La inspiració de l’experiència digital pot provenir de qualsevol lloc; la clau està en aplicar-la a la seva pròpia marca
Les expectatives dels usuaris sobre les experiències digitals han canviat dràsticament: es van acabar els dies en què els consumidors mesuraven i comparaven l’experiència digital d’una marca amb les dels seus competidors dins del mateix espai. Avui, les necessitats dels clients estan per sobre de tot.
Centrar-se massa en els productes venuts, en lloc d’en l’experiència creada, deixarà a les marques vulnerables. Els consumidors han establert les seves expectatives d’un món impulsat digitalment.
Tendència 3: Posar el focus en la digitalització
Una enquesta de McKinsey va trobar que la proporció de productes digitals o habilitats digitalment al seu portfoli va augmentar els seus beneficis considerablement. Alhora, la digitalització de les interacciones amb els clients, la cadena de subministrament i les operacions internes també s’ha accelerat.
La capacitat de mantenir-se al dia amb aquesta acceleració ha estat fonamental per a la capacitat d’una empresa de servir millor als seus clients i obtenir una avantatge competitiu en el mercat.
El mateix informe de McKinsey mostra que de tots els canvis que s’han produït, és probable que els més importants es quedin, i la preferència dels usuaris per les interaccions remotes és un d’ells. El 2022, les empreses hauran d’assegurar-se d’aprofitar al màxim les tecnologies digitals que han afegit al seu ecosistema millorant l’experiència del client (CX) per aprofitar al màxim les seves inversions.
Tendència 4: Els serveis gestionats impulsaran la innovació
Les marques han de centrar-se en operacions eficients i segures avui i en una evolució constant per prosperar demà. Necessiten conèixer el pols del seu negoci, els seus clients i el mercat. Els equips de TI són una part fonamental d’aquesta equació: la tecnologia és una part integral de la creació de solucions noves o de la millora de les existents en un món en què el digital és primer. El 2022, les marques que surtin endavant seran les que aprofitin els serveis administrats per anar més enllà de la simple correcció d’errors i brindar informació basada en dades sobre el rendiment i les tendències que impactaran a las empreses en el futur.
Els serveis administrats són una part necessària del negoci on el valor instantani procedeix d’una experiència d’usuari millorada (UX), predicibilitat de costos i seguretat. Però el valor iteratiu procedeix de l’evolució continuada impulsada per dades i anàlisi: les marques que aprofitin això seran les que prosperin el 2022.