Les solucions BYOD incrementen la productivitat dels treballadors, milloren l’atenció al client i faciliten les comunicacions a les empreses, segons un informe d’AirWatch. Per això, cada cop és més freqüent que els empleats utilitzin el seus propis dispositius mòbils com el seu telèfon de treball.
Tot i que el terme BYOD sorgeix a finals de 2011, forma part d’una tendència que s’inicia a començaments de l’any 2000 quan l’expansió dels ordinadors i d’Internet permet que moltes persones es donin compte que poden treballar des de casa i que, a més, es senten més còmodes fen-t’ho des dels dispositius que ells mateixos havien escollit, en lloc dels dispositius corporatius. Així, a mesura que la connectivitat ha anat augmentant i els preus dels dispositius s’han anat abaratint, BYOD ha crescut fins el punt que a l’actualitat, el 49% dels administradors dels departaments de sistemes d’Estats Units manifesten la seva total conformitat amb el fet que “BYOD millora la productivitat dels treballadors”, augmenta la seva satisfacció, compromís i nivell de retenció, i millora la qualitat de la relació amb el client.
Segons un estudi de Gartner, la implementació de programes BYOD augmenta notablement la força de treball mòbil d’una empresa. A més, considerant que els treballadors disposen de diversos dispositius, BYOD podria ampliar el número total d’usuaris mòbils en una organització en un 50% o més si tots els dispositius estan connectats a l’empresa.
Com convertir els programes BYOD en motors de productivitat?
Implementar un programa BYOD no és suficient, sinó que calen mesures que assegurin i impulsin l’increment de la productivitat. Els següents factors contribuiran a què BYOD es converteixi en un èxit per a l’empresa:
- Implementar les mesures de seguretat necessàries per minimitzar l’accés no autoritzat xarxes corporatives i mantenir l’organització segura davant fallades de seguretat. Això inclou educar als empleats en l’ús segur de les eines BYOD a la seva disposició.
- Garantir que la arquitectura de xarxa de la companyia és capaç de suportar l’augment del tràfic i que la plataforma de gestió dels dispositius pot incrementar-se per donar cabuda a un major nombre de terminals. A més, haurà de ser capaç de suportar tots el tipus de dispositius i les principals plataformes amb la finalitat d’evitar problemes d’incompatibilitat i exposició a forats de seguretat.
- Establiment d’una política clara de condicions d’ús d’acord a la normativa vigent i a les polítiques de seguretat de l’empresa que també garanteixi la privacitat de les dades separant la part personal de la professional als dispositius dels treballadors.
- Facilitar la transició BYOD als treballadors, per exemple, sufragant el cost del terminal, mentre que la responsabilitat de qualsevol actualització de hardware, reparació, problema o qualsevol cosa relacionada amb el propi dispositiu recau sobre l’empleat.
- Implantar un programa de gestió de despeses en telecomunicacions que els mantingui dins del pressupost establert.
- Els departaments de TI de les empreses també haurien d’exercir una funció de consultoria, ajudant als treballadors per connectar els seus dispositius o resoldre diferents problemes.
Eric Klein, investigador d’Airwatch, afirma que “la forma en què treballem està canviant. No només la propera generació de treballadors, sinó tots nosaltres. Avancem cap a un futur hiperconnectat i la implementació d’un programa BYOD construït sobre sòlides eines i polítiques de gestió, pot ser la millor manera perquè les empreses es preparin per als nous reptes”.