Altres

Augmentar la productivitat amb un programa BYOD

Enreach 13/10/2016
Clock icon 3 min

Les solucions BYOD incrementen la productivitat dels treballadors, milloren l’atenció al client i faciliten les comunicacions a les empreses, segons un informe d’AirWatch. Per això, cada cop és més freqüent que els empleats utilitzin el seus propis dispositius mòbils com el seu telèfon de treball.

Tot i que el terme BYOD sorgeix a finals de 2011, forma part d’una tendència que s’inicia a començaments de l’any 2000 quan l’expansió dels ordinadors i d’Internet permet que moltes persones es donin compte que poden treballar des de casa i que, a més, es senten més còmodes fen-t’ho des dels dispositius que ells mateixos havien escollit, en lloc dels dispositius corporatius. Així, a mesura que la connectivitat ha anat augmentant i els preus dels dispositius s’han anat abaratint, BYOD ha crescut fins el punt que a l’actualitat, el 49% dels administradors dels departaments de sistemes d’Estats Units manifesten la seva total conformitat amb el fet que “BYOD millora la productivitat dels treballadors”, augmenta la seva satisfacció, compromís i nivell de retenció, i millora la qualitat de la relació amb el client.

Segons un estudi de Gartner, la implementació de programes BYOD augmenta notablement la força de treball mòbil d’una empresa. A més, considerant que els treballadors disposen de diversos dispositius, BYOD podria ampliar el número total d’usuaris mòbils en una organització en un 50% o més si tots els dispositius estan connectats a l’empresa.

Com convertir els programes BYOD en motors de productivitat?

Implementar un programa BYOD no és suficient, sinó que calen mesures que assegurin i impulsin l’increment de la productivitat. Els següents factors contribuiran a què BYOD es converteixi en un èxit per a l’empresa:

  1. Implementar les mesures de seguretat necessàries per minimitzar l’accés no autoritzat xarxes corporatives i mantenir l’organització segura davant fallades de seguretat. Això inclou educar als empleats en l’ús segur de les eines BYOD a la seva disposició.
  1. Garantir que la arquitectura de xarxa de la companyia és capaç de suportar l’augment del tràfic i que la plataforma de gestió dels dispositius pot incrementar-se per donar cabuda a un major nombre de terminals. A més, haurà de ser capaç de suportar tots el tipus de dispositius i les principals plataformes amb la finalitat d’evitar problemes d’incompatibilitat i exposició a forats de seguretat.
  1. Establiment d’una política clara de condicions d’ús d’acord a la normativa vigent i a les polítiques de seguretat de l’empresa que també garanteixi la privacitat de les dades separant la part personal de la professional als dispositius dels treballadors.
  1. Facilitar la transició BYOD als treballadors, per exemple, sufragant el cost del terminal, mentre que la responsabilitat de qualsevol actualització de hardware, reparació, problema o qualsevol cosa relacionada amb el propi dispositiu recau sobre l’empleat.
  1. Implantar un programa de gestió de despeses en telecomunicacions que els mantingui dins del pressupost establert.
  1. Els departaments de TI de les empreses també haurien d’exercir una funció de consultoria, ajudant als treballadors per connectar els seus dispositius o resoldre diferents problemes.

Eric Klein, investigador d’Airwatch, afirma que “la forma en què treballem està canviant. No només la propera generació de treballadors, sinó tots nosaltres. Avancem cap a un futur hiperconnectat i la implementació d’un programa BYOD construït sobre sòlides eines i polítiques de gestió, pot ser la millor manera perquè les empreses es preparin per als nous reptes”.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo