Atenció al client

El mercat espanyol del contact center va créixer un 4%

Enreach 19/07/2014
Clock icon 1 min

El sector del contact center va generar a Espanya un negoci d’1.468 milions d’euros durant 2013, un 4% més que l’any anterior, segons indica l’informe ‘”El sector del Contact Center en 2013’” realitzat per l’Associació de Contact Center Espanyola (ACE), que analitza l’evolució d’aquest mercat al nostre país i a Llatinoamèrica.

Aquest sector dóna feina a Espanya a gairebé 67.000 persones, xifra un 5% superior a la de 2012. El perfil mitjà del professional que atén els contact centers al nostre país és el d’una dona d’entre 26 i 35 anys amb estudis secundaris. Un 35% dels treballadors té estudis universitaris.

Segons ACE, el sector representa a més una sortida professional per a alguns dels col·lectius socials més desfavorits: dones (74%), joves (53%) i persones amb alguna discapacitat (2,37%).

L’informe també recull que Madrid, Andalusia i Catalunya són, per aquest ordre, les comunitats autònomes que registren el major nombre d’empleats, amb més de la meitat dels professionals. Castella i Lleó és una de les comunitats on més ha crescut. A l’estranger, Colòmbia i Perú es mantenen al capdavant, seguits de Xile.

Per sectors d’activitat, els que més aposten pels serveis de centres d’atenció al client són telecomunicacions (44%), Administració Pública (13%) i banca i serveis financers (9%). La principal activitat se centra en labors d’atenció al client (57%), seguit de les de vendes (20%), suport tècnic (6%) i backoffice (6%).

A nivell global (Espanya i Llatinoamèrica), els ingressos s’eleven a 1.712,05 milions d’euros, és a dir, el mercat espanyol suposa el 86% de la facturació. Així mateix, s’empren prop de 91.000 persones, un 6,3% menys, a causa del descens en un 28% dels llocs de treball fora d’Espanya.    

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo