Atenció al client

L’’aposta de les empreses pel SIP Trunking

Enreach 06/06/2015
Clock icon 2 min

Existeix un creixent interés per part de les empreses pels serveis de SIP Trunking o troncals SIP. Un negoci que al llarg d’’aquest any ha registrat un creixement sostingut, segons l’’últim estudi elaborat per Software Advice, propietat de la consultora tecnològica Gartner, que analitza productes i serveis dins el camp de les telecomunicacions.

Els principals avantatges que ofereix aquesta solució, que permet portar les comunicacions des de línies telefòniques analògiques a la xarxa, són uns menors costos i un increment de la flexibilitat, entre d’’altres. En concret, Gartner indica que és possible aconseguir un estalvi del 50% en el cost del servei si es passa de les comunicacions per veu tradicionals al SIP Trunking.

‘expansió del SIP Trunking

Segons Software Advice, tot i que la implementació del SIP Trunking no ha reemplaçat encara totalmente els serveis de telefonia tradicional, un 69% dels responsables de TI ja aposta per aquesta solució a les seves organitzacions. Una xifra que se situa més de deu punts per sobre de les seves previsions inicials.

Més enllà de la reducció de costos que permet aquesta tecnologia, entre els principals motius argumentats per les organitzacions per adoptar aquesta solució es troben la seguretat i la qualitat del servei d’’assistència. En aquesta línia, un 23% dels enquestats apuntava a la seguretat com la rao que havia marcat la seva decisió a l’’hora d’escollir al seu proveïdor, mentre que un 22% indicava la importància d’’una assistència efectiva que permeti el restabliment del servei de forma ràpida després d’una interrupció i que asseguri l’escalabilitat del seu sistema de telefonia de forma fácil. Tanmateix, un 16 % va basar la seva elecció de proveïdor en els models de tarificació.

Satisfacció dels usuaris

Els responsables de l’’estudi posen èmfasi en que si bé la qualitat de l’’àudio era un problema freqüent quan va nèixer la tecnologia VoIP, actualmente existeix un elevat nivell de satisfacció entre les empreses que han adoptat els serveis de SIP Trunking. En concret, un 73% de les organitzacions consultades asegurava estar “molt” o “extremadamente” satisfeta.

El nivell d’’adopció del SIP Trunking entre les pimes

Software Advice explica que el seu anàlisi posa de manifest que petites i mitjanes empreses són les que estan adoptant el serveis de SIP Trunking de forma més ràpida.        

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo