Sistemes de telefonia empresarial

Les solucions de comunicació al núvol creixeran un 27% anual fins el 2021

Enreach 20/10/2016
Clock icon 2 min

Cada cop són més les empreses que entenen que la transformació digital és essencial per assegurar la viabilitat i l’’èxit a llarg termini. Dins d’’aquesta evolució cap al món digital, el moviment de les tecnologies de la informació i la comunicació cap a solucions basades al núvol confereix a moltes organitzacions un avantatge competitiu, major agilitat en els negocis, i un accés més ràpid i rendible a funcions avançades.

Avantatges que UCaaS aporta a les empreses

Un informe recent realitzat per Frost & Sullivan sota el títol “”Finding the best fit when moving to cloud UC solutions”” constata els avantatges que els serveis de comunicació al núvol aporten a les empreses, explicant així les raons del seu accelerat creixement:

  • Proporcionen un accés ràpid i senzill a funcions avançades i de col·laboració.
  • Redueixen els costos en tant que no és necessària infraestructura ni costosos equips, ni tampoc l’empresa ha de fer front al manteniment i les actualitzacions.
  • Faciliten la integració de múltiples eines i tecnologies (veu, dades i vídeo) sota un entorn de comunicacions unificades UCaaS.
  • Fomenten i faciliten la mobilitat.
  • Alliberen recursos interns que poden ser dedicats a tasques estratègiques que aporten més productivitat.
  • Redueixen els riscos d’’obsolescència tecnològica i, per tant, també els costos.
  • Permeten que l’’organització es centri en les tasques pròpies del seu negoci.
  • Proporcionen accés a coneixements tecnològics de grau superior.

Una tendència present i futura

Tots aquests beneficis en el seu conjunt, milloren la capacitat de les empreses per incrementar els seus ingressos i rendibilitat, i expliquen el ràpid creixement que el mercat UCaaS està experimentant. Per citar només un exemple, segons una enquesta realitzada el 2015 per Frost & Sullivan entre 1.786 responsables de TI dels Estats Units, el 35% de les empreses ja havien adoptat solucions de comunicació al núvol, i un 49% declarava que ho hauria fet a finals del 2018.

A més, aquest creixement s’’estima estable en torn al 27% anual fins el 2021; i tot i que les taxes de creixement seran menors any rere any degut a una major base d’’adopció, el nombre net d’’usuaris anuals creixerà constantment durant els propers cinc anys.

Finalment, Frost & Sullivan conclou el seu informe destacant que, malgrat els beneficis en termes de productivitat, flexibilitat o rendibilitat que proporciona UCaaS, les empreses que decideixin adoptar serveis de comunicació al núvol hauran d’’avaluar aspectes com la seva infraestructura, les necessitats dels usuaris finals, les habilitats del personal de TI o els llindars de risc i seguretat, com a pas previ que permeti seleccionar el millor servei i proveïdor de comunicacions al núvol.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo