Des de principis d’octubre, la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions (CMT) ha passat a formar part de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), un nou ens superregulador que integrarà les competències de la CMT i d’altres sis òrgans supervisors: la Comissió Nacional de l’Energia (CNE), la Comissió Nacional de la Competència (CNC), el Comitè de Regulació Ferroviària, la Comissió Nacional del Sector Postal (CNSP), la Comissió de Regulació Econòmica Aeroportuària (CREA) i el Consell Estatal de Mitjans Audiovisuals (CEMA).
L’organisme tindrà quatre direccions generals: de Competència, Telecomunicacions i Sector Audiovisual, Energia i Transport i Serveis Postals. Alhora, cadascun dels departaments comptarà amb les seves corresponents sots direccions generals. La posada en funcionament d’aquest ens suposa un estalvi de 28 milions d’euros i una retallada d’entre un 35-40 % de càrrecs directius, segons xifres proporcionades pel Govern.
La CNMC serà “independent”però estarà adscrita al Ministeri d’Economia i la seva seu es situarà a Madrid. Presidida per José María Marín, catedràtic del Banc d’Espanya, explicarà també amb una vicepresidència i vuit consellers. Així, es passarà de 50 consellers que hi ha actualment a 10.
La Comissió del Mercat de les Telecomunicacions (CMT), que acaba d’engegar una nova web d’estadístiques amb el nom CMTDATA, mantindrà la seva seu a l’edifici que va inaugurar fa tres anys a Barcelona. L’organisme va ser creat lany 1996 durant el procés de liberalització del sector de les telecomunicacions i entre les seves funcions estan establir i supervisar les obligacions que han de complir els operadors del mercat de les telecomunicacions, fomentar la competència als mercats dels serveis audiovisuals, i resoldre conflictes entre operadors.