Sistemes de telefonia empresarial

Perdre la por a portar la telefonia al núvol

Enreach 29/10/2016
Clock icon 3 min

Actualment, el grau i ritme de penetració del Cloud Computing a Espanya són imparables. La implantació de la telefonia al núvol suposa grans beneficis en termes d’’estalvi i flexibilitat per a tot tipus de companyies, permetent-les també atendre de forma més eficient i eficaç les trucades dels seus clients.

Beneficis dels serveis al núvol

Contractar una centraleta virtual suposarà que l’’empresa es beneficiarà de cinc avantatges clau:

  • Baixos costos d’’implementació i manteniment. Al contrari que la centraleta tradicional, la centraleta virtual no precisa d’’una gran inversió ni tampoc comporta despeses de manteniment, ja que d’’això se’’n fa càrrec el proveïdor.
  • Facilitat i rapidesa en la instal·lació i configuració. Amb la centraleta virtual no s’’ha de realitzar una complexa instal·lació de cable; les trucades es transfereixen al núvol mitjançant la tecnologia VoIP, podent ser gestionades amb facilitat des de qualsevol lloc i equip amb accés a Internet.
  • Flexibilitat i escalabilitat. La centraleta al núvol s’’adapta a les necessitats de l’’empresa donat que es pot ampliar o reduir el nombre d’’extensions contractades en qualsevol moment sense haver d’’adquirir mòduls ni efectuar instal·lacions.
  • Augment de la productivitat. Les funcions del telèfon es poden integrar amb aplicacions empresarials avançades. Així, per exemple, l’’agent pot tenir tota la informació en pantalla, les trucades entrants es poden enrutar a la persona més adient en cada moment, etc. Amb tot això, augmenta la productivitat i també es millora la qualitat del servei al client que no ha d’’esperar ni repetir processos de presa de dades.
  • Afavoriment de la mobilitat. El sistema de telefonia VoIP en una centraleta virtual permet integrar els telèfons mòbils d’’una empresa com si fos una extensió més. Així, l’’agent pot continuar amb les seves tasques sense importar el lloc on es trobi.

Fer la millor elecció

Perdre la por a portar la centraleta al núvol no només consisteix a conèixer els seus avantatges, sinó també en fer l’’elecció adequada. A l’’hora d’’optar entre un o altre proveïdor de centraletes virtuals, s’’ha de comprovar de manera expressa que el servei ofereixi els següents elements:

  • Interfície intuïtiva i de fàcil ús que agilitzi processos i redueixi la possibilitat d’’errades.
  • Funcionalitats avançades com recepcionistes virtuals o enrutament intel·ligent.
  • Solucions BYOD que facilitin la mobilitat.
  • Eines d’’anàlisi ràpid i complet.
  • Integració amb la resta de solucions tecnològiques ja implementades prèviament a l’’empresa.
  • Encriptat de trucades que garanteixi la privacitat de les comunicacions.

I quan diverses opcions ofereixin tot l’’anterior, la prova de foc que garantirà escollir la millor centraleta al núvol per a la teva empresa consisteix a:

  • Comprovar que el proveïdor està autoritzat per la CNMC i no és un revenedor de telefonia.
  • Assegurar-se que el proveïdor garanteix per contracte un “Service Level Agreement” (SLA) mínim del 99,9%.

Coneguts els beneficis que aporta una centraleta virtual, i seguint els passos que garanteixen la millor elecció possible de proveïdor, no existeix raó perquè les empreses, sigui quina sigui la seva mida, utilitzin sistemes obsolets per atendre els seus clients. Per aquest motiu, cada dia són més les grans, mitjanes i petites empreses les que, al marge del seu volum de negoci, opten per substituir les seves antigues centraletes físiques per centraletes virtuals, aprofitant així els seus avantatges.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo