Atenció al client

Quatre falsos mites que (encara) circulen sobre la telefonia IP

Enreach 14/10/2015
Clock icon 2 min

El futur de les telecomunicacions passa per la tecnologia IP. Aquesta afirmación convenç cada cop a més companyies, que en l’’última dècada han apostat per la telefonia IP o VoIP en les seves comunicacions corporatives. Tot i amb això, algunes organitzacions són encara reticents a adoptar aquestes solucions degut a una sèrie de “falses creences” que analitzem a continuació:

  1. “La telefonia IP és només per estalviar costos”

Existeix l’idea de que l’’únic avantatge que ofereix la telefonia IP és obtenir preus molt competitius en les trucades de llarga distància, però en realitat aquest només és un dels seus beneficis. Gràcies a la implementació de la Veu sobre IP les organitzacions, sense importar les seves dimensions i el sector en el que operen, poden beneficiar-se d’una sèrie de funcionalitats d’’alt valor afegit que s’’adapten a les seves necessitats en cada moment, a un preu i una inversió reduïts. 

  1. “ La qualitat de l’’àudio no és bona”

És possible que fa 10 o 15 anys això fos cert, però la tecnologia ha evolucionat des d’’aleshores. La telefonia IP permet que la senyal de veu viatgi per Internet a través de canals compartits. Per a fer-ho, tota la informació es divideix en paquets de dades amb el seu propi encapçalament d’’origen i el seu destí, on es tornen a ordenar. Per tal d’’assegurar que aquests paquets arribin de forma correcta i evitar així possibles incidències com la latència, el jitter o que arribin a la seva destinació de la forma incorrecta, només cal prioritzar el tràfic de veu a la xarxa, per davant del de dades.

A la telefonia IP, la qualitat de veu també depèn en gran mesura del còdec de comprensió utilitzat. A major comprensió, menor és l’ús d’ample de banda, però també serà menor la qualitat de l’àudio. Amb el còdec G.729 s’aconsegueix un bon equilibri entre el consum d’ample de banda. Així, l’ús d’ample de banda es major, i s’aconsegueix una qualitat superior a la de la telefonia tradicional.

  1. “Telefonía IP: o tot, o res

Una solució de telefonia IP no implica necessàriament haver de desprendre’s de la infraestructura actual. Si recentment s’ha realitzat una important inversió en una centraleta i els seus terminals associats, no és necessari desprendre’s d’aquests actius. Els serveis de Sip Trunk permeten connectar la centraleta existent a la xarxa de l’operador del servei de telefonia IP, i començar a gaudir de les tarifes i els múltiples avantatges de la telefonia al núvol, com la numeració global, la gravació de trucades, la gestió de locucions, etc.

  1. “La telefonía IP té errors de seguretat”

La seguretat segueix sent una de les principals inquietuds que expressen les empreses a l’’hora d’’adoptar un sistema de comunicacions basat a Internet. No obstant, existeixen diferents mecanismes que permeten protegir-se de possibles atacs, entre ells la instal·lació de firewalls o l’’habilitació de protocols de xifrat. Aquests últims impedeixen, en el cas de que tingui lloc un accès indegut, que les dades puguin ser utilitzades.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo