Sistemes de telefonia empresarial

Telefonia cloud, més enllà de l’’estalvi

Enreach 26/08/2015
Clock icon 2 min

Al llarg de l’’última dècada la telefonia cloud ha irromput amb força en l’’àmbit de l’’empresa. Aquest nou model de gestió de la telefonia corporativa com a servei al núvol no tan sols suposa un important estalvi en costos, sinó que aporta una gran flexibilitat.

De la telefonia convencional a la telefonia cloud

Tradicionalment, les empreses instal·laven dins la seva organització una centraleta telefònica –PBX– connectada a una central d’operador per gestionar les trucades entrants i sortints, així com les internes. Tota aquesta infraestructura, especialitzada i dedicada exclusivament a telefonia, portava associada una inversió inicial elevada en la compra de la centraleta, a més d’uns costos fixes de manteniment. Tanmateix, si l’empresa requeria ampliar la seva capacitat de servei, era necessari adquirir una sèrie de mòduls addicionals, i si volia obtenir més fucnionalitats havia d’’invertir en la compra de hardware.

La irrupció d’’internet, de la telefonia IP i del cloud computing va obrir la porta a un nou model de telefonia i comunicacions basats en el software com a servei (SaaS), de pagament per ús. Avui ja no és necessari comprar i instal·lar cars equips de hardware i llicències de software per gaudir de l’última tecnologia en sistemes de telefonia, sinó que qualsevol empresa pot disposar d’’un complert software de centraleta virtual o altres serveis de comunicacions al núvol amb un senzill clic, configurant desenes de paràmetres i funcionalitats innovadores en temps real, i pagant només per allò que utilitza en cada moment.

Aquests avantatges en valor afegit, estalvi en temps i costos, i beneficis en flexibilitat ja han convençut a milers d’’empreses de totes les dimensions a migrar cap aquesta nova manera de contractar, utilitzar i gestionar els seus serveis de telefonia corporativa, gràcies també a la irrupció de proveïdors de serveis especialitzats en comunicacions cloud d’alt valor afegit.

Serveis de la telefonia cloud per a pimes

Entre els serveis més populars i consolidats trobem la numeració telefònica virtual amb totes les seves funcionalitats avançades, les centraletes virtuals, els serveis multiconferència, els fax virtuals o les plataformes professionals d’’atenció al client.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo