Al llarg de l’última dècada la telefonia cloud ha irromput amb força en l’àmbit de l’empresa. Aquest nou model de gestió de la telefonia corporativa com a servei al núvol no tan sols suposa un important estalvi en costos, sinó que aporta una gran flexibilitat.
De la telefonia convencional a la telefonia cloud
Tradicionalment, les empreses instal·laven dins la seva organització una centraleta telefònica PBX– connectada a una central doperador per gestionar les trucades entrants i sortints, així com les internes. Tota aquesta infraestructura, especialitzada i dedicada exclusivament a telefonia, portava associada una inversió inicial elevada en la compra de la centraleta, a més duns costos fixes de manteniment. Tanmateix, si lempresa requeria ampliar la seva capacitat de servei, era necessari adquirir una sèrie de mòduls addicionals, i si volia obtenir més fucnionalitats havia d’invertir en la compra de hardware.
La irrupció d’internet, de la telefonia IP i del cloud computing va obrir la porta a un nou model de telefonia i comunicacions basats en el software com a servei (SaaS), de pagament per ús. Avui ja no és necessari comprar i instal·lar cars equips de hardware i llicències de software per gaudir de l’última tecnologia en sistemes de telefonia, sinó que qualsevol empresa pot disposar d’un complert software de centraleta virtual o altres serveis de comunicacions al núvol amb un senzill clic, configurant desenes de paràmetres i funcionalitats innovadores en temps real, i pagant només per allò que utilitza en cada moment.
Aquests avantatges en valor afegit, estalvi en temps i costos, i beneficis en flexibilitat ja han convençut a milers d’empreses de totes les dimensions a migrar cap aquesta nova manera de contractar, utilitzar i gestionar els seus serveis de telefonia corporativa, gràcies també a la irrupció de proveïdors de serveis especialitzats en comunicacions cloud dalt valor afegit.
Serveis de la telefonia cloud per a pimes
Entre els serveis més populars i consolidats trobem la numeració telefònica virtual amb totes les seves funcionalitats avançades, les centraletes virtuals, els serveis multiconferència, els fax virtuals o les plataformes professionals d’atenció al client.