La majoria dels CIOs (Chief Information Officers) estan redefinint les seves estratègies amb la finalitat de treure el màxim partit als beneficis aportats per l’adopció de les noves tecnologies digitals a les empreses, especialment en tot allò relacionat amb Cloud Computing, Internet of Things (IoT) i Solucions Mòbils, les quals, juntament amb un major interès per conèixer i comprendre el client, ostentaran el màxim protagonisme durant els propers cinc anys.
D’empresa tradicional a nova companyia digital: desdibuixant les diferències entre sectors i competidors
Els resultats d’un recent estudi elaborat a partir de 1.805 entrevistes a consellers delegats i alts directius d’empreses repartides per tot el planeta, posa de manifest que la majoria d’ells estan redefinint les estratègies de les seves companyies a mesura que integren les noves tecnologies digitals.
Algunes de les principals conclusions destacades per l’estudi “Redefining Connections: Insights from the Global C-suite Study – The CIO perspective”, dut a terme per l’Institute for Business Value d’IBM, són les següents:
- El 57% dels CIOs està remodelant les seves estratègies per aprofitar al màxim els beneficis de la transformació digital.
- La convergència entre diferents sectors suposarà un impacte abans mai vist pel 63% dels CIOs.
- En un termini d’entre tres i cinc anys, l’Internet de les Coses, el cloud computing i les solucions mòbils veuran incrementada la seva importància a les empreses.
- La seguretat continua sent considerada un dels majors reptes i, a la vegada, es pren més consciència sobre ella. De fet, per al 76% dels CIOs la gestió de riscos constitueix una prioritat, especialment en els àmbits de millora de la intel·ligència i el coneixement de la companyia, de digitalització de front office i de reforç dels departaments de tecnologies de la informació.
- Els directors de TI presten cada cop més atenció a la innovació, i no tant a la reducció de costos.
- Amb la finalitat d’optimitzar els processos que agilitzin la comercialització dels seus productes i serveis, els CIOs de les empreses aposten per seguir l’exemple de les start-ups centrant-se en obtenir més informació de valor a través de solucions eficaces creades per a aquest objectiu. No obstant, el 61% dels CIOs confia més en líders d’opinió externs que en l’opinió dels clients externs (el 36%) per aconseguir la informació.
- L’eficàcia en l’anàlisi de dades és una altra de les grans apostes dels CIOs. El 44% d’ells planteja invertir en sistemes cognitius capaços d’aprendre de la seva interacció amb els usuaris i amb l’entorn aportant així informació de gran valor estratègic. En definitiva, conèixer i comprendre millor al client.
En conclusió, l’adopció de les noves tecnologies digitals fomenta la innovació a les empreses, disminueix les diferències entre sectors i dirigeix les estratègies cap a un enfocament basat en el client a través d’eines eficaces en les quals el coneixement i la seguretat resulten aspectes determinants.