Atenció al client

Omni Business: arriben els models de negoci focalitzats en el client

Enreach 18/01/2017
Clock icon 2 min

Les noves tecnologies digitals estan creant oportunitats de gran valor per aquelles empreses i organitzacions que s’han mostrar més àgils i que, mirant cap al futur, han estat i estan obertes a adaptar i fins i tot redefinir els seus models de negoci. Així, a l’avantguarda es troben aquelles companyies que estan avançant a allò que es coneix com a “Model Omni Business”, és a dir, un model de negoci que aposta per oferir una experiència al client perfecta i omnipresent, on la integració digital s’estén més enllà dels canals de màrqueting i vendes creant complets ecosistemes.

Claus i tendències dels Omni Business

KPMG International i el Consumer Goods Forum (CGF) han dut a terme un estudi en el qual han participat 400 alts executius de les marques de consum més importants del món. La informació procedent de les seves entrevistes s’ha combinat amb les dades de 7.100 enquestes sobre hàbits i preferències de compra efectuades a consumidors de 19 països. Amb tota aquesta informació damunt la taula, a més d’haver-se traçat les principals idees i estratègies d’alguns dels Omni Business més avançats del planeta, també s’han pogut definir els seus pilars fonamentals.

Els avenços tecnològics estan accelerant la transformació digital de les empreses a un ritme de canvi més ràpid del que poden reaccionar els processos de negocis convencionals. Amb l’objectiu de liderar aquest canvi, els principals fabricants i minoristes estan evolucionant cap a empreses totalment integrades, capaces de respondre a les necessitats dels clients a través de qualsevol canal i en qualsevol moment del seu procés de compra. Aquesta nova generació de negoci de consum, els Omni Business, es fonamenta en sis pilars:

  • Experiència multicanal perfectament integrada entre canals digitals i canals tradicionals, i a preus coherents.
  • Màxima orientació al client mitjançant l’ús de tecnologies intel·ligents i anàlisi que permeten personalitzar l’experiència d’una base de clients altament segmentada.
  • Els canals digitals són els preferits pels clients, i la via més ràpida d’arribar a aquests; la transformació digital permet a les empreses reformular els seus processos, estratègies i models de negoci per a créixer més i ser més rendibles.
  • Major agilitat en la cadena de subministrament, ara impulsada en temps real pels sobtats canvis en la demanda dels clients o en les condicions del mercat. La cadena de subministrament òptima està totalment integrada amb el front-end del negoci.
  • Ús constant d’anàlisi avançats i tecnologia intel·ligent per facilitar que totes les parts de l’empresa treballin juntes en temps real, i aconseguir així no només assolir els objectius, sinó a més fer-ho amb una major eficiència.
  • Predomini de la cultura de la confiança i la integritat. En el mercat actual, els clients estan millor informats i esperen majors nivell d’ètica, motiu pel qual propiciar la confiança i la integritat és essencial per fer negocis. Les empreses de major èxit són conscients que la confiança és la millor forma de retenir als clients.
Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo