Segons l’informe “2017 Intelligent Virtual Agent Product and Market Report” de DMG Consulting, el mercat dels contact center està llest per rebre als Agents Virtuals Intel·ligents (AVIs). Es tracta de solucions que usen la intel·ligència artificial, l’aprenentatge automàtic i d’altres tecnologies per generar capacitats d’autoservei innovadores per a les empreses i els seus clients. Però, com poden ajudar al teu contact center els Agents Virtuals Intel·ligents al teu contact center?
Aquestes aplicacions “intel·ligents” estan dissenyades per emular converses i interaccions humanes i poden proporcionar assistència per a moltes activitats sense valor afegit que prèviament requerien de l’atenció d’agents dels call center. Segons l’informe de DMG Consulting, els Agents Virtuals Intel·ligents no només són capaços d’oferir una experiència de client intel·ligent i personalitzada, sinó que representen el futur de l’autoservei.
El futur de l’autoservei als contact center
Els Agents Virtuals Intel·ligents (AVIs), també coneguts com a bots, xat bots, assistents virtuals o agents virtuals, suposaran un pas endavant en les solucions avançades d’autoservei de veu com els actuals sistemes de resposta de veu interactiva (IVRs). Segons els experts, les noves solucions basades en intel·ligència artificial cobriran una àmplia varietat de les necessitats dels contact center i les empreses
Així, en el futur, aquests Agents utilitzaran una major quantitat de tecnologia d’autoaprenentatge que els permetrà ser més “intel·ligents” amb els temps i adaptar-se a les preferències individuals dels clients a mesura que “aprenguin” d’interaccions passades. D’aquesta manera, milloraran la seva comprensió d’allò que els clients volen i necessiten.
Com poden ajudar al teu contact center els Agents Virtuals Intel·ligents?
1.- La precisió i l’efectivitat dels Agents Virtuals Intel·ligents proporcionaran una millor experiència de client gràcies a la seva capacitat “d’aprendre” de cadascuna de les interaccions amb els usuaris. A més, permetran als agents dedicar el seu temps a tasques que realment aportin un valor afegit a les empreses.
2.- La capacitat d’autoaprenentatge dels Agents Virtuals Intel·ligents permetrà crear experiències de client personalitzades: els consumidors d’avui volen que les organitzacions els coneguin a fons i entenguin els seus desitjos i necessitats. Com aquestes “aprenen” d’interaccions prèvies i es familiaritzen amb les preferències dels clients, són capaços de personalitzar cada interacció i proporcionar una experiència de client totalment personalitzada.
3.- Els Agents Virtuals intel·ligents s’executen en servidors més ràpids. De fet, la majoria d’ells estan ubicats en el núvol. Així mateix, podrà emprar-se en molts canals per automatitzar les activitats que no requereixen assistència “en viu”, enrutant les que sí ho facin als agents oportuns.
4.- Aquests Agents suposaran per a les empreses aplicacions d’autoservei millorades que els aportaran flexibilitat i rendibilitat.