Atenció al client

Com crear una política de treball híbrid

Product User 11/07/2023
Clock icon 5 min

Tant els empleats com les organitzacions volen tenir més estructura en torn al treball híbrid, segons una investigació recent de Gallup.

La gran majoria dels empleats (73%) vol anar a l’oficina quan sap que els seus col·legues estan allà, perquè poden col·laborar, connectar-se i construir una comunitat. Un model de treball híbrid estructurat dóna suport a la flexibilitat i l’equilibri entre la vida laboral i personal, alhora que permet a les persones tenir certesa sobre quan poden reunir-se ells i els seus companys.

Les organitzacions s’estan movent cap a polítiques de treball híbrides estructurades que permeten flexibilitat i precisió en la programació d’horaris. Segons l’informe de Gallup, més de 2 de cada 3 líders empresarials demanden que els empleats treballin des de l’oficina dos o tres dies a la setmana, mentre que el 43% dels líders enquestats van indicar que les seves empreses planegen augmentar els mandats de Recovery Time Objective o Objectiu de Temps de Recuperació (RTO) el 2024.

Com crear una política de treball híbrid

Pas #1: Definir una política de treball híbrid

Existeixen múltiples versions de treball híbrid estructurat. En primer lloc, s’ha de decidir quina versió de treball híbrid funcionarà millor per a les necessitats de l’equip. Una enquesta recent de Gallup va trobar que 6 de cada 10 empleats híbrids volen una estructura més sòlida.

Al definir les polítiques de treball híbrid, s’han d’explorar les expectatives dels empleats: Quins són els paràmetres raonables pel treball remot en la seva opinió? Què constitueix un bon equilibri entre el temps d’oficina i el treball des de casa? Com crear un model de treball flexible que fomenti el treball a l’oficina i la col·laboració dels empleats alhora que brinda als equips la llibertat de treballar de forma remota?

Un cop definida la posició dels empleats, és necessari recórrer a les dades. Com s’utilitza actualment l’espai d’oficina per a diferents funcions laborals? Quins dies vénen la majoria dels empleats? L’ús d’aquests coneixements pot ajudar a crear una política que sigui més natural pels equips.

Hi ha una varietat de formes d’assolir un acord de treball híbrid estructurat. Per exemple, és possible que una empresa requereix de la presència de persones a l’oficina el 40% del temps durant les hores de treball principals, però això es podria mesurar durant un mes o un trimestre en lloc de dos cops per setmana per saber si la implementació d’aquest model laboral està funcionant o no.

Pas #2: Habilitar a l’equip amb els recursos adequats

És important donar suport als empleats amb la tecnologia que necessiten per treballar de manera efectiva dins del model de treball híbrid. A l’oficina, els treballadors necessiten accés a recursos i espais que es poden reservar, des de sales per reunions d’equip fins a despatxos per treball individual.

Sense una solució de reserva d’escriptori o de sala de reunions, per exemple, no es pot implementar el hot desking u hoteling dins d’una política de treball híbrida estructurada. Els empleats entraran a l’oficina i no hi haurà suficients escriptoris disponibles i espais de reunió per a tot. Aquest tipus de situacions podrien generar fricció.

Per això, ja sigui que es tracti de treball híbrid o remot, les empreses han d’assegurar-se que els seus equips tinguin els recursos que necessiten per realitzar millor les seves tasques. El treball flexible requereix tecnologia que pugui ajudar a les persones independentment de la seva ubicació.

Pas #3: Impulsar l’adopció de la política de treball híbrid

A l’implementar una política de treball híbrid és convenient comunicar-se de forma proactiva i amb claredat. Com impulsar l’adopció generalitzada d’aquest model laboral?

1) Documentant la política de treball híbrid i els objectius subjacents en un documento escrit que sigui fàcilment accessible per a tots.

2) Designant i empoderant a caps de departament que, a més d’ajudar en el desenvolupament de la política de treball híbrid, també poden facilitar l’adopció organitzacional.

3) Definint clarament el “per què” de la política, els beneficis que comporta, així com les conseqüències del seu incompliment.

Pas #4: Mesurar i millorar el rendiment dels empleats

Per últim, però no menys important, s’han de definir mètriques de rendiment o KPI (indicadors clau de rendiment) per a la política de treball híbrid. Aquestes mètriques han d’estar relacionades amb els objectius subjacents que la política busca impulsar per poder mesurar i millorar el rendiment continu dels empleats.

  • Els empleats són productius?
  • Com és el seu rendiment general?
  • Els equips estan compromesos?
  • Com són les seves taxes de retenció i reclutament?
  • Quin és l’impacte de la política en la col·laboració i la cultura corporativa?

És clau monitoritzar les mètriques predefinides de manera regular, així com recopilar i analitzar dades qualitatius i quantitatius per mesurar el rendiment de les polítiques, inclosos anàlisis del lloc de treball, comentaris dels empleats o observacions de l’estat d’ànim a l’oficina, entre d’altres.

Quan les mètriques mostrin un baix rendiment, s’han de realitzar els ajustaments corresponents i mesurar com s’estan fent els canvis per poder corregir els possibles errors que s’estiguin produint.

Amb el mòdul de Supervisió de l’Omnichannel Contact Center d’Enreach podràs:

  • Analitzar el nivell del servei i el rendiment dels teus agents: monitoritza en temps real l’activitat del teu Contact Center Omnicanal. Pren millors decisions en base al nivell de servei o l’ocupació dels agents.
  • Crear wallboards i informes per no perdre detall: millora la productivitat dels teus agents identificant mitjançant informes, wallboards i dahsboards quin és el seu nivell d’efectivitat.
  • Ajudar als teus agents en temps real: Aconsella’ls durant les seves trucades (whispering), monitoritza les seves converses i distribueix les trucades de manera selectiva en funció de les seves habilitats (skills).

El futur del treball

A mig i llarg termini, el treball híbrid es tornarà més estructurat. Els empleats volen saber què s’espera d’ells i també volen saber quan estaran els seus col·legues a l’oficina per col·laborar i establir connexions. Les organitzacions, d’altra banda, volen que l’oficina sigui un centre pel treball en equip en persona, enfortint la cultura de l’empresa i la construcció de la comunitat.

Segons l’informe de Gallup, el treball híbrid ajuda als empleats a aprofitar al màxim el seu dia i garanteix que es sentin connectats amb els seus companys de treball i l’organització. Un enfocament híbrid estructurat, sense importar com es defineixi, pot oferir les millors característiques de flexibilitat i connexió humana.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo