Notícies

Com està canviant l’espai de treball a les empreses digitals

Enreach 22/06/2017
Clock icon 2 min

Un recent estudi elaborat per Forbes amb el títol “The Digital Workpalce in the Cognitive Era” (L’Espai de Treball Digital a l’Era Cognitiva) aporta una visió de conjunt sobre com estan evolucionant les empreses en els seus processos de transformació digital i, especialment, com seran aquests nous espais de treball digitals en un futur on la mobilitat ja és un factor cada cop més present i important.

En aquest informe es posa de manifest que s’està produint un canvi explícit en la nostra forma de treballar: a la feina, esperem la mateixa experiència tàctil i intuïtiva que en els nostres dispositius personals, donem per fet que els nostres equips es comunicaran i actualitzaran automàticament i, en definitiva, esperem que tot el que necessitem pel nostre treball serà tan fàcil d’adaptar com una app de vídeo o de música en streaming. I a més, volem emprar els nostres propis dispositius; és la tendència BYOD que guanya adeptes cada dia que passa.

Richard Espósito, gerent general de GTS Mobility Services d’IBM, destaca que “els usuaris han d’escollir els seus propis dispositius, i esperen el tipus d’experiència que tenen amb els dispositius de consum”.

En aquest sentit, la manera en què treballem continuarà evolucionant, i ho farà amb els avenços tant en dispositius com en aplicacions: assistents digitals per veu, dispositius de realitat augmentada, etcètera, de tal forma que les eines que han definit el lloc de treball durant dècades, aviat podrien quedar obsoletes.

Moltes persones ja usen els seus números mòbils a diferents dispositius i els actuals ordinadors continuaran evolucionant cap a dispositius més petits i senzills que incorporaran noves formes de col·laboració.

També la realitat virtual es va obrint pas a l’espai de treball, de la mateixa manera en què ho fan els dispositius portàtils, capaços d’incrementar la seguretat a la feina, reduir l’estrès i fins i tot salvar vides gràcies a funcions com el georastreig, la captació de dades ambientals o l’enviament d’alertes a llocs remots on pot ser difícil comunicar-se per telèfon.

Tot això posa en evidència que el model d’infraestructura com a servei ha revolucionat la forma en què els recursos de TI es poden implementar a moltes empreses. Però el gran repte serà el d’integrar aquestes noves tecnologies en una plataforma cognitiva. Serà llavors quan aquestes noves tecnologies siguin impulsades pel coneixement col·lectiu sobre l’empresa, l’usuari, la ubicació, fomentant així la creació d’un lloc de treball més òptim, ja sigui real o virtual.

Per tant, els sistemes cognitius canviaran el lloc de feina de maneres que encara no hem imaginat, conclou aquest estudi.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo