No hi ha dubte que el coronavirus (COVID-19) ha canviat dràsticament el panorama empresarial. Per a moltes empreses, això ha significat que s’hagin tingut d’adaptar al treball remot, fent pivotar les seves operacions en línia i aprenent ràpidament noves formes per a què els empleats es connectessin entre si.
La tecnologia ha facilitat més que mai el teletreball i les empreses confien cada cop més en equips d’empleats remots. No obstant, aquests treballadors a distància poden presentar reptes únics pels gerents que els supervisen. Sense l’ambient de l’oficina, els descansos per prendre cafè i la comunicació cara a cara, els líders empresarials han de trobar noves formes de capacitar als empleats i mantenir-se connectats.
La força laboral remota pot tenir èxit, però treballar des de casa pot significar més distraccions, menys formes d’interactuar naturalment amb els seus col·legues i més aïllament social, factors que poden conduir a una menor productivitat.
Llavors, com mantenir el compromís dels empleats treballant a distància?
1) Reunions virtuals de l’equip
La tecnologia de videoconferència, com Enreach Meetings de masvoz, s’ha convertit en una necessitat durant el període de confinament. Facilita a les empreses tenir reunions virtuals regulars amb els equips i mantenir aquesta comunicació interna clau mentre es treballa des de casa.
Un aspecte clau a tenir en compte és assegurar-se d’assignar temps per actualitzacions d’estat formals de cada membre de l’equip. Les organitzacions no només han de centrar-se en temes relacionats amb el treball; sinó també preguntar sobre la salut mental i l’estat d’ànim dels empleats. Aquest és un moment particularment sensible per a tots i animar l’apertura de les companyies, pot ajudar a alleujar qualsevol sentiment d’aïllament i ansietat.
2) Establir registres diaris
Crear una rutina diària de registre és una manera important d’establir prioritats i promoure connexions. Les trucades telefòniques o les videotrucades regulars permeten la posta al dia de les tasques i projectes i la productivitat, i proporcionen un fòrum per a què els empleats consultin els supervisors i sàpiguen que les seves inquietuds i preguntes seran escoltades.
3) Fomentar oportunitats de capacitació i desenvolupament
Mai hi ha hagut una millor oportunitat per a què els empleats adoptin una mentalitat d’aprenentatge continu; per aprendre noves habilitats i reforçar la intel·ligència emocional. Les empreses han d’oferir oportunitats per millorar i facilitar el desenvolupament dels empleats a través de programes de capacitació i formació online, que és una forma excel·lent de mantenir als treballadors compromesos.
4) Ajudar als empleats a mantenir l’equilibri entre la vida personal i laboral
Si el personal s’ocupa de famílies joves i familiars d’edat avançada o fins i tot a casa, és important oferir la major flexibilitat possible quant a com i quan treballen. Si les operacions de l’empresa ho permeten, és convenient que el personal ajusti les seves hores de feina centrals per a què puguin organitzar els compromisos de la llar i el treball de manera efectiva.
5) Mantenir la cultura de l’empresa
Ara, més que mai, l’equip necessita sentir-se part d’una cultura empresarial unificada, i no hi ha raó per descuidar els valors i la cultura corporativa només perquè el personal no vagi a l’oficina tots els dies.
Per exemple, per què no programar una “happy hour” virtual els divendres a la tarda a través d’una videoconferència en grup, per a què l’equip tingui l’oportunitat de relaxar-se amb la seva beguda favorita i convertir-la en un event social? És necessari oferir als empleats l’oportunitat de compartir coneixements sobre quelcom que els apassiona, i fins i tot animar-los a compartir qualsevol talent creatiu amb l’equip.
Mantenir el compromís amb el personal és vital durant aquest temps desafiador, però gràcies a la tecnologia, hi ha moltes opcions per connectar-se d’una manera diferent i, sens dubte, obtenir els beneficis corresponents quan l’empresa torni a la seva activitat quotidiana.
6) Mantenir l’escolta activa i proactiva
En la situació que estem vivint és important actuar per donar suport als companys d’equip i construir un compromís més fort en el futur. Escoltar, mostrar empatia i reconèixer les preocupacions individuals és essencial. Això és el que farà que la confiança dels empleats en l’organització sigui a llarg termini.
Les properes setmanes i mesos seguiran sent incerts, amb reptes innumerables per a tots. Tanmateix, aquesta crisi ha suposat un aprenentatge i un creixement per a les empreses, que seran més àgils i seran capaces d’adaptar-se a la situació a mesura que es desenvolupa. S’aprendrà encara més sobre el que és important pels empleats i com donar-los suport a mesura que creixen amb el negoci en els propers anys.