L’alta productivitat dels agents del call center és el somni de tot gerent d’un centre de trucades. No només genera majors guanys i menors costos, sinó que també crea un millor compromís dels empleats i millors experiències dels clients.
Hi ha molts factors que aturen la productivitat dels agents, com els alts volums de trucades i la rotació de personal, els quals són molts comuns en la indústria dels contact center. Els gerents han de ser conscients del rendiment dels agents per garantir una bona experiència al client (CX). I aquest està vinculat a la productivitat dels agents.
Consells i millors pràctiques per millorar la productivitat dels agents
Les mètriques són importants per identificar problemes operatius i de rendiment. Per això, després d’observar les dades, s’ha d’actuar en conseqüència. A continuació apuntem alguns tips per millorar la productivitat dels agents:
1) Oferir autonomia
Els agents exerceixen un paper fonamental a l’hora de garantir la fidelitat i satisfacció del client. Com a primer contacte amb una empresa, els agents són la primera impressió que el client té d’una organització. El rendiment dels agents dicta la probabilitat que un client promocioni una marca, entre d’altres aspectes.
No és convenient microgestionar als agents, especialment si el seu rendiment és generalment bo. Pel contrari, és essencial empoderar als agents oferint-los autonomia a través d’autoavaluació i anàlisi, mòduls específics en el contact center i compartint dades històriques amb ells. Aquesta informació ajuda als agents a sentir-se més orgullosos de la seva feina i amb més en control dels seus resultats.
Les mètriques de rendiment dels agents del contact center importants són:
- Donar comentaris positius i constructius.
- Crear una cultura en el call center on tant els gerents com els agents es sentin capacitats per expressar les seves opinions.
- Fer comentaris positius als agents en públic i crítiques constructives en privat.
- Oferir comentaris valuosos millora la productivitat dels agents del call center.
2) Invertir en els agents
És convenient utilitzar bases de coneixement centralitzades i proporcionar recursos de fàcil accés per a què els agents estudiïn pel seu compte. El contingut online és cada cop més popular i eficaç per a la transferència de coneixements dins dels contact center. S’ha d’invertir en capacitació continuada pels agents i reservar temps per formació personalitzada. En definitiva, crear oportunitats d’aprenentatge per a què els seus agents millorin.
3) Oferir oportunitats de creixement professional
Sabem que els agents del call center tenen oportunitats de canvis laterals a diferents departaments, així com potencial de promoció. Però és treball de la gerència assegurar-se que els agents estiguin al cas d’aquestes oportunitats. Per això és necessari promocionar nous rols com supervisors i gerents pels agents. Les oportunitats de creixement professional milloren la participació i la productivitat dels agents del call center.
4) Oferir horaris flexibles
L’era laboral posterior a la pandèmia ha imposat models híbrids de treball remot. Això és especialment cert en els call center, on entre el 60% i el 80% dels agents ha canviat a un model de treball des de casa. Teletreballar pot semblar bastant flexible, però no sempre ho és. Cada agent té unes necessitats de programació específiques. A més, contractar un equip remot és vital per millorar la productivitat dels agents del call center.
Conclusió
Els agents del call center tenen treballs difícils. Amb alts volums de trucades, clients impacients i corbes d’aprenentatge amb noves tecnologies, de vegades és fàcil que la productivitat dels agents disminueixi. Emprar mètriques per avaluar el rendiment i la productivitat dels agents i abordar aquestes dades és clau.
La tecnologia és una gran eina per millorar la productivitat dels agents, però sempre és necessari el toc humà. Involucrar als agents, invertir en les seves carreres i oferir-los autonomia en la seva feina diària facilitarà l’obtenció de resultats òptims.