Notícies

Com plantejar la tornada al lloc de treball amb la COVID-19? 6 aspectes a tenir en compte

Enreach 10/09/2020
Clock icon 2 min

Navegar per la pandèmia de COVID-19 i les seves conseqüències serà un dels majors reptes comercials del nostre temps. Per mantenir les operacions en marxa i minimitzar el risc pels empleats, la majoria de les empreses han adaptat noves formes de treballar que han deixat les seves oficines, fàbriques, botigues i altres instal·lacions relativament buides.

En aquest sentit, els equips de gestió tenen la principal responsabilitat de determinar com i quan començar la complexa tasca de tornar al lloc de treball, tenint en compte l’evolució de la pandèmia i les possibles restriccions governamentals.

Però les juntes directives també juguen el seu paper. Per complir amb els seus deures essencials de supervisió, han de comprendre els problemes en els quals els seus executius estan enfocats en resoldre, mentre tracen un rumb per portar a la seva força laboral de la crisi a la recuperació. Això permetrà als gerents realitzar correctament la planificació en la comunicació interna i amb els usuaris, així com possibles plans de contingència (teletreball) en la tornada a l’oficina.

1) Desenvolupar una estratègia per reobrir el lloc de treball
  • Centrar-se en les persones, la productivitat i la seva forma de treballar.
  • Determinar qui ha de tornar a l’oficina i quan.
  • Considerar la implementació de tecnologia per rastrejar events crítics que poden afectar a la planificació i els plans de transició de l’empresa.
  • Desenvolupar un manual per a la reobertura del lloc de treball, prestant atenció a com es senten els empleats.
2) Gestionar la salut i la seguretat dels empleats que tornen a l’oficina
  • Utilitzar les dades com a guia.
  • Desenvolupar un pla de seguiment dels empleats per ajudar a abordar i mitigar les malalties al lloc de treball.
  • Modelar un pla de tornada a l’oficina per etapes i tipus de treball (no dates).
  • Considerar l’ús de predictors de comportament per analitzar els riscos per a la salut.
3) Liderar el canvi per tornar a un lloc de treball segur
  • Deixar-se guiar pels objectius, l’optimisme i el compromís amb els empleats i els clients.
  • Permetre que la junta directiva comprengui els problemes que els gerents i supervisors de departament estan tractant de resoldre.
4) Operar sota les noves exigències de la tornada a la feina
  • Adaptar-se a noves situacions a mesura que canvien les condicions sanitàries i/o governamentals.
  • Accelerar les formes de treball digitals i remotes.
  • Mantenir l’atenció en les actualitzacions de seguretat.
  • Trobar formes rendibles de millorar les operacions centrals, com un enfocament de serveis administrats.
5) Repensar les instal·lacions, la tecnologia i la seguretat al lloc de treball
  • Considerar com i on treballen els empleats.
  • Planificar la capacitació sobre noves mesures de seguretat pels treballadors que tornen a les instal·lacions.
  • Avaluar l’empremta immobiliària i identificar on es poden reduir els costos.
  • Accelerar l’adopció digital.
6) Construir polítiques i cultures corporatives empàtiques
  • Ser sensible a les situacions a las quals s’enfronten els membres de l’equip.
  • Concentrar-se en el benestar dels empleats.
  • Comprendre les necessitats dels treballadors millorant l’escolta activa i alineant les polítiques de l’empresa en relació a elles.
Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo