Altres

Com poden les apps mòbils augmentar la productivitat dels empleats?

Enreach 25/06/2019
Clock icon 4 min

Les empreses han passat a una era digital més connectada, on els empleats, usuaris i clients esperen rebre diversos serveis i eines en plataformes que s’adaptin als seus requisits. Per tant, el panorama de TI ha canviat dels mètodes tradicionals a un enfoc més orientat a l’usuari i la inclusió de serveis i eines basats en plataforma mòbil (aplicació mòbil) ha estat pionera en aquesta transició.

La major proliferació d’aplicacions mòbils en les empreses ha estat un procés gradual, amb un abast per millorar la comunicació interna, que permet als empleats mantenir-se informats en temps real, reaccions i respondre segons la informació disponible a l’abast de les seves mans. Un informe de MyCloudIT va trobar que “els treballadors són més productius quan poden portar el seu propi dispositiu i quan s’encoratja la mobilitat en el lloc de treball. Un altre informe afirma que, “el treballador mòbil mig treballa 240 hores a l’any més que la població general”.

Molts informes afirmen que les aplicacions mòbils poden augmentar significativament la productivitat dels empleats a les empreses. Però…

Com poden les apps mòbils augmentar la productivitat dels empleats?
1) Flexibilitat

La limitació de temps pot ser part de la base empresarial, però la incorporació d’aplicacions mòbils ofereix un cert nivell de flexibilitat. Segons els informes, “el treball remot s’ha convertit en la manera d’operació estàndard per almenys el 50% de la població dels EUA”. Amb les aplicacions mòbils, els empleats poden accedir, col·laborar, compartir i trobar lliurement el que busquen més ràpid, al seu propi ritme, fins i tot fora del seu horari de feina. Ajuden a disminuir la pressió de treball i augmenten l’índex de felicitat. Segons la investigació, “com més empleats tenen una sensació de control sobre on i com treballen, més compromesos i satisfets estan amb els seu lloc de treball. Els treballadors més compromesos tenen una major flexibilitat per prendre decisions sobre on i com treballen.

2) Mobilitat

L’estudi afirma que “la mobilitat dels empleats, tant dins com fora de l’oficina, i la capacitat de les persones per utilitzar una gamma d’espais en l’oficina està influenciada per les opcions tecnològiques de l’organització”. El benefici clau d’incloure les aplicacions mòbils en les funcions empresarials és la llibertat de treballar des de qualsevol lloc. Si bé permet que els empleats es mantinguin connectats amb l’organització, fins i tot en trànsit, proporciona major mobilitat al fer que la informació estigui disponible, independentment de la ubicació i els problemes de connectivitat. La mobilitat empodera als empleats i el resultat augmenta la productivitat.

3) Exactitud

Tot i que la inclusió de la tecnologia mòbil en les organitzacions no es pot equiparar a la pràctica objectiu, el terme precisió significa complir els objectius i millorar els estàndards de qualitat. L’ús d’aplicacions mòbils en entorns de producció o fabricació pot disminuir els errors i el treball es pot fer més ràpid que els processos en paper. També es sap que els estàndards de qualitat augmenten amb la incorporació d’aplicacions mòbils pel seguiment. Això pot ajudar tant en el seguiment del progrés com en traçar noves estratègies per millorar.

4) Funcions de negoci simplificades

Les aplicacions mòbils es poden incorporar en gairebé totes les funcions empresarials: des de l’assistència de producció fins a les funcions de recursos humans. Tenir aplicacions mòbils pot augmentar la capacitat de seguiment, ja sigui aprenent el manteniment de registres o el llistat d’empleats, anàlisis d’habilitats, anàlisi d’exercici, etc. Les comunicacions es tornen més simples i les aplicacions mòbils obren la possibilitat de diàlegs, el que permet als empleats expressar-se.

En general, les aplicacions mòbils poden simplificar molts processos de negocis, per tant, mantenir als empleats satisfets i augmentar la velocitat de les funcions internes i millorar la productivitat. Segons els informes, “es sap que les aplicacions personalitzades milloren la productivitat, optimitzen àrees com la gestió de projectes, la col·laboració i els informes d’intel·ligència empresarial (BI)”.

5) Experiència d’usuari

La creixent dependència mòbil és resultat de la facilitat i el compromís que ofereixen els dispositius. Es tracta més de l’experiència de l’usuari que de les aplicacions concretes. La interfície intuïtiva, l’accés fàcil, el desbloqueig simple (escaneig d’empremtes dactilars pel desbloqueig / activació per veu, etc.), fan que el procés complet d’ús de les aplicacions mòbils sigui més fàcil o menys costós, pel que disminueix el temps d’inactivitat innecessari. I, una millor connexió amb les apps de mobilitat empresarial significa una millor participació, retenció en termes d’aprenentatge i millora en termes de productivitat.

6) Actualitzacions

Les aplicacions mòbils evolucionen ràpidament i això, a la vegada, permet que els empleats es mantinguin actualitzats, en termes de funcions de negocis, conjunts d’habilitats i superació personal també. Aquest aspecte influeix en la productivitat que els empleats obtenen de tota l’experiència. I mantenir-se al dia li dóna un avantatge competitiu.

El recent augment de les apps mòbils en la inclusió de les operacions empresarials ha canviat el ritme de la majoria de les empreses. Aquestes apps, també conegudes com aplicacions de productivitat dels empleats ajuden a millorar els processos de negocis i poden emprar-se en diverses funcions de negocis: en l’automatització de tasques rutinàries, reducció de l’esforç i disminució del temps total requerit per aquestes funcions. Les aplicacions mòbils també faciliten la consolidació de dades, en un emmagatzematge segur de dades.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo