Altres

Creix la demanda de centraletes allotjades en el núvol

Enreach 25/10/2018
Clock icon 2 min

La tecnologia en el núvol s’està tornant cada cop més popular entre les empreses com una forma de realitzar les tasques d’una manera més eficient i rendible. Una centraleta allotjada en el núvol és una d’aquestes tecnologies que proporciona totes les característiques d’una centraleta tradicional sense la necessitat de comprar i emmagatzemar hardware específic a les instal·lacions.

La demanda de VoIP i centraletes allotjades en el núvol està creixent ràpidament. Una enquesta a petites i mitjanes empreses realitzada per l’empresa de tecnologia i telecomunicacions i VoIP Software Advice va trobar que més de la meitat dels compradors (57%) buscaven invertir en el servei de VoIP per primera vegada. A més, cap dels propietaris de petites empreses volia comprar una centraleta IP basada en instal·lacions. Dels enquestats, el 77% volia una solució basada en el web, mentre que el 23% restant no tenia preferència.

La firma d’investigació Infonetics també pronostica un creixement continu dels serveis allotjats en el núvol a mesura que les empreses recorren a alternatives a les centraletes heretades. La firma va destacar l’àmplia adopció de serveis VoIP allotjats entre petites, mitjanes i grans empreses.

Una enquesta addicional de Metaswitch Networks va trobar que un 54% del mercat estava interessat en les comunicacions IP, amb un 63% considerant comprar un servei en els propers dos anys.

Creix la demanda de centraletes allotjades en el núvol

La implicació d’aquests informes és clara. Empreses de totes les mides estan llestes per fer la transició dels sistemes telefònics heretats en el lloc a VoIP i estan buscant solucions en el núvol com la forma de donar el salt. Una centraleta virtual allotjada en el núvol elimina gran part de les despeses i la càrrega d’administrar la solució, el que és ideal per a organitzacions sense grans pressupostos de comunicacions i personal de TI dedicat. No és necessari comprar equipaments, el que equival a costos de capital baixos o nuls. En el seu lloc, el proveïdor de serveis en el núvol administra l’equip, el que significa que és responsable del manteniment i les actualitzacions. Les empreses simplement tenen una despesa operatiu mensual per veu i dades.

La configuració basada en el núvol també separa els serveis del hardware pel client, el que simplifica l’escala dels serveis pel creixement a llarg termini i permet un major nivell de fiabilitat. Es pot implementar per si mateix. Així mateix, la centraleta allotjada en el núvol ofereix una major continuïtat comercial ja que el hardware del sistema telefònic resideix en una instal·lació externa segura, el protegeix contra danys i permet una recuperació més ràpida davant de possibles problemes. Com a benefici addicional, els serveis s’actualitzen periòdicament per mantenir-los actualitzats amb noves millores i l’eliminació de l’equip local significa que el sistema mai es torna obsolet.

La demanda de centraletes allotjades en el núvol creixerà a mesura que més i més empreses facin la transició a aquesta tecnologia avançada.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo