El mercat dels contact center basats en el núvol s’està consolidant sense importar la mida o el sector de l’economia de les empreses. L’any passat va ser clau en aquest creixement, i també ho serà l’any que acaba de començar.
Amb solucions de tecnologia de major qualitat, fiabilitat i seguretat, i preus a la baixa, el mercat d’infraestructura de centres de contacte basats en el núvol continuarà experimentant un notable creixement que ja no es limita a les grans organitzacions.
El creixement s’accelerarà en els propers anys
Un recent informe elaborat per la firma DMG Consulting sota el títol “2016-2017 Cloud-Based Contact Center Infrastructure Market Report” és rotund al respecte: el mercat d’infraestructura de centres de contacte basats en el núvol està començant a madurar, i la seva expansió contínua està exercint una pressió a la baixa sobre els preus, cosa que, sens dubte, és positiva per als compradors.
Durant el 2016, empreses de totes les mides, inclosos aquells centres de contacte amb més de 500 empleats, van adoptar aquestes solucions de tecnologia basades en el núvol. Tant és així que el nombre de treballadors s’ha elevat en un 20,9% en els últims dotze mesos. Però el més positiu és que s’espera que aquesta tendència de creixement continuï durant els propers cinc anys a mesura que els entorns més tradicionals van migrant cap al núvol. DMG estima que el nombre de llocs de treball en centres de contacte basats en el núvol, que ja es va incrementar un 23% el 2016, creixerà un 23,5% el 2017 i el 2018; i un 24% el 2019 i el 2020.
Un període de canvis i millores tecnològiques
Sens dubte, el sector de la infraestructura de TI basada en el núvol es troba immers en un moment d’enorme transcendència, i també de canvis i millores sota el paraigües de solucions que continuen millorant en fiabilitat, flexibilitat, escalabilitat i seguretat. Això, a la vegada, desperta major interès i atreu nous negocis i empreses de qualsevol mida i qualsevol sector.
El paper clau dels proveïdors
La flexibilitat i la ràpida capacitat de resposta per part dels proveïdors d’infraestructura de contact centers basats en el núvol, està captant l’atenció d’un nombre creixent d’usuaris de contact centers interessats en la contínua millora. Així, en aquesta fase d’important renovació tecnològica, els proveïdors estan invertint en la millora del rendiment i la fiabilitat del sistema, en migrar cap a centres de dades de tercers que permetin accelerar els temps de comercialització, en fer ús de la virtualització per millorar els seus entorns operatius i reduir els costos, i en emprendre les millores sol·licitades pels seus clients.