Atenció al client

CRM per consultores: 9 funcions i automatitzacions imprescindibles

Product User 18/04/2023
Clock icon 5 min
CRM per consultores: 9 funcions i automatitzacions imprescindibles

Com es fa un seguiment eficient dels clients potencials d’una firma de consultoria? Aquesta és una pregunta que molts consultors es fan avui en dia. Amb tantes oportunitats de projectes diferents per escollir, pot ser un repte i aquí és on entren en joc els sistemes CRM.

En aquest post, analitzarem 9 funcions i automatitzacions pels sistemes de CRM creats en torn al sector de la consultoria.

Per què els consultors necessiten un software CRM?

El software de gestió de la relació amb el client (CRM, en les seves sigles en anglès) és essencial quan es tracta de realitzar un seguiment tant de nous clients potencials com d’actualitzacions dels estats dels projectes.

Amb una solució de CRM d’alta qualitat, es pot obtenir informació valuosa sobre el procés de vendes i el rendiment de la consultoria, facilitant així la presa de decisions estratègiques.

CRM per consultores: 9 funcions i automatitzacions imprescindibles

1) Gestió de contactes

En lloc d’haver de fer un seguiment manual de cada correu electrònic enviat a un possible client, les millors solucions de CRM haurien de permetre administrar les dades dels usuaris amb major facilitat.

És possible que es requereixi incloure informació bàsica com el nom, l’empresa, el número de telèfon i l’adreça. Quan s’empren correctament, els sistemes d’administració de contactes poden millorar la capacitat per fer un seguiment constant dels clients.

No només això, sinó que també pot administrar les interaccions amb els usuaris. D’aquesta manera, si un dels clients decideix convertir-se en inversor en un negoci de consultoria o fins i tot recomanar-lo a un altre client potencial, es podrà realitzar un seguiment d’aquestes relacions i prioritzar el treball futur.

2) Automatització i processos

L’automatització permet centrar l’atenció de les consultores en aspectes que ajudaran al creixement del negoci, en lloc d’invertir el temps en tasques menors com actualitzar els estats dels projectes o fer un seguiment dels clients potencials.

Algunes regles bàsiques d’automatització per sistemes CRM:

  • Seguiment per correu electrònic: si un client potencial no ha respost a un correu electrònic dins de les primeres 24 hores, se li envia un recordatori.
  • Clients potencials d’alta prioritat: marcació dels clients potencials d’alta prioritat i prioritza el seu seguiment a llarg termini.
  • Estats del projecte: actualització de l’estat del projecte d’un client després de cada trucada telefònica o reunió. Això garanteix que l’usuari sempre estigui en sintonia amb els seus consultors, el que els hi permet mantenir-se al dia amb els seus plans de treball futurs.
  • Enquestes de clients: enquestes regulars als clients per obtenir comentaris valuosos sobre el seu exercici com a consultor.
  • Formularis de contacte: si un client està interessat en contractar a una consultoria, completarà el formulari de contacte. El seguiment de cada client potencial facilitarà la priorització de les seves necessitats.

3) Gestió de clients potencials

El millor CRM per consultores no només ha d’administrar els contactes en un nivell bàsic, sinó que també ha de poder capturar clients potencials i fer un seguiment del seu progrés a mida que avancen. Aquest procés s’estén des del client potencial en si, fins que es converteix en client.

Les funcions de gestió de clients potencials són importants per a les consultores perquè ajuden amb la previsió de vendes.

També permet desenvolupar un canal de vendes per planificar el treball i els objectius futurs amb l’objectiu de veure quins clients potencials tenen més probabilitats de convertir-se en clients de la firma de consultoria.

4) Fluxos de treball del projecte

Pels consultors és essencial fer un seguiment dels estats de cada projecte en el CRM. Això els hi permetrà administrar les relacions amb els clients de manera molt més eficient i garantir que sempre estiguin satisfets amb el treball realitzat.

Una manera fàcil d’aconseguir això és mitjançant l’ús de regles de flux de treball dins del sistema CRM, el que permet automatitzar tasques específiques com les actualitzacions d’estat del projecte, l’enviament de notificacions via email als clients sobre elles i de recordatoris per obtenir la informació necessària.

Això facilita la gestió perquè els consultors sempre sabran en què estan treballant en cada moment.

5) Campanyes de correu electrònic

Les campanyes de correu electrònic són una part vital de qualsevol negoci. Des d’emails de benvinguda fins a invitacions a esdeveniments, la llista d’aquests contactes ha d’estar actualitzada i romandre activa.

Un bon CRM per consultors inclourà totes les eines necessàries per fer un bon seguiment dels clients potencials a través d’algoritmes automatitzats.

A l’usar aquestes funcions juntament amb un sistema CRM, es podran administrar les campanyes d’email de manera més eficient, oferint un valor real als clients.

6) Informes i anàlisis

Una de les característiques essencials que ha de tenir un CRM és la possibilitat de generar d’informes i anàlisis.

Els informes i anàlisis ofereixen un panorama de l’estat general del flux de vendes al llarg del temps. A través de la utilització eficient d’aquestes dades, es poden identificar les parts eficients i ineficients del sistema.

És fàcil crear informes personalitzables dins de qualsevol bon CRM per consultors. Així mateix, amb les eines adequades, es pot fer un seguiment del progrés i realitzar millores sistemàtiques ben planificades.

També és important fer un seguiment de l’eficàcia de les estratègies de màrqueting i quins canals estan generant el millor ROI.

7) Campanyes de missatges de text

Un bon sistema CRM també inclourà una plataforma de missatgeria de text que permeti la comunicació amb els clients a través de missatges SMS.

La combinació de missatges de text amb campanyes d’email màrqueting augmentarà el rendiment general.

Pel general, s’arriba a les persones molt més ràpid amb un missatge de text que amb un correu electrònic, pel que aquesta funció ha de tenir-se en alta consideració.

8) Suport de telèfon mòbil

És essencial assegurar-se que el sistema CRM sigui totalment accessible des de qualsevol dispositiu en tot moment.

D’aquesta manera, sense importar on es trobi o que estigui fent en un dia determinat, seguirà sent fàcil administrar nous clients potencials i fer un seguiment de les relacions amb ells.

9) Cites i tasques

Si es proporcionen consultes, el CRM ha de fer un seguiment de totes les properes cites i tasques. Com? Utilitzant camps personalitzats per especificar detalls. Per exemple, cada cita conté la informació necessària i és fàcilment visible des d’un tauler de projecte o registre de contacte.

Bell icon ¡Subcriu-te! Hearth icon Demana una demo