Segons un estudi recent publicat a Telecom Reseller, una publicació líder de la indústria de les telecomunicacions, es pronostica que el mercat global per a les Centraletes Virtuals en el núvol continuarà amb un increment significatiu en els propers quatre anys, experimentant una taxa de creixement anual compost (CAGR, en les seves sigles en anglès) del 13,2%.
Aquest augment del mercat de les Centraletes Virtuals en el núvol està impulsat principalment per la creixent demanda de xarxes VoIP (Veu sobre Protocol d’Internet) a través de línies telefòniques i de les comunicacions unificades en el sector corporatiu.
Què és una Centraleta Virtual?
Una Centraleta Virtual és un sistema de telefonia IP avançat que permet a les empreses tenir diversos llocs telefònics o extensions, tant fixes com mòbils. El seu principal avantatge és que facilita organitzar les trucades des de qualsevol lloc on es trobin els empleats.
Per exemple, si una organització té un empleat d’atenció al client que treballa des de casa seva a Madrid, però se li volen passar trucades des del telèfon principal de l’empresa (ubicada a Barcelona) fins al seu software de veu IP, l’únic que és necessari és marcar el nombre d’extensió per traslladar la conversa a l’altra línia de forma ràpida i fàcil.
Una Centraleta Virtual proporciona tantes extensions com sigui convenient, de forma que aquesta permet gestionar millor el sistema telefònic de l’empresa.
3 beneficis principals de les Centraletes Virtuals en el núvol
L’ús d’un sistema telefònic a través d’Internet té tres avantatges pels usuaris finals:
1) Baix cost inicial d’instal·lar sistemes de Centraletes Virtuals en el núvol en la infraestructura empresarial existent, així com beneficis de no necessitar mantenir i actualitzar les línies telefòniques.
2) Comprendre la facilitat d’administrar xarxes de telefonia amb l’ajut de Centraletes Virtuals en el núvol, ja que simplifica les xarxes telefòniques disponibles u redueix la complexitat.
3) Capacitat de les Centraletes Virtuals en el núvol per allotjat múltiples xarxes virtuals sense la necessitat de mètodes de separació o aïllament, el que ajuda encara més a l’eficiència i l’estalvi de costos.
És probable que la creixent exigència de millorar les capacitats de CRM en sectors com la salut, les administracions públiques i BSFI (banca, serveis financers i assegurances) impulsi el mercat de Centraletes Virtuals en el núvol fins el 2023. La combinació de la telefonia en el núvol amb el software CRM augmenta la capacitat d’aquest últim i fa que les interaccions amb l’usuari resultin més senzilles.
Com es segmentarà el mercat?
El mercat global de Centraletes Virtuals en el núvol està segmentat en funció del servei, la mida de l’organització, l’usuari final i la regió.
Sobre la base del servei, el mercat de les Centraletes Virtuals en el núvol es segmenta en serveis administrats, serveis professionals, serveis en xarxa i serveis de TI i en el núvol.
Segons la mida de l’organització, el mercat de Centraletes Virtuals en el núvol es classifica en petites i mitjanes empreses (PIMES) i grans corporacions. És probable que les grans organitzacions dominin el mercat en els propers quatre anys degut a la seva major necessitat de trucades en el núvol.
Per usuari final, el mercat de Centraletes Virtuals en el núvol es segmenta en BSFI (banca, serveis financers i assegurances), atenció mèdica, comerç minorista i administracions públiques, entre d’altres.
Quina regió serà la dominant?
És probable que Amèrica del Nord domini el mercat global de Centraletes Virtuals en el núvol fins el 2023 degut a l’adopció generalitzada de la tecnologia cloud i la instal·lació de la infraestructura en el núvol.
La presència de moltes grans empreses als Estats Units i el Canadà també és probable que sigui un motor important per aquest mercat en la regió durant els propers quatre anys. Amèrica del Nord tenia una participació del 40,8% en el mercat global de Centraletes Virtuals en el núvol el 2017 i s’espera que exhibeixi la taxa de creixement anual compost més ràpida.
També és possible que Àsia Pacífic emergeixi com un mercat regional líder per a solucions de Centraletes Virtuals en el núvol fins el 2023, liderat per la Xina. És probable que la creixent demanda de tecnologia avançada de telecomunicacions en les economies emergents de la regió, exerceixi un paper clau en el desenvolupament del mercat en aquesta regió.