Segons l’informe “Global Software as a Service Market Analysis (2018-2024)”, elaborat per Research and Markets, s’espera que el mercat global de Software com a Servei (SaaS) arribi als 185,8 mil milions de dòlars els 2024, amb una taxa de creixement anual compost del 21,4%.
El software com a servei és un model en el qual el software i altres dades associades s’allotgin de forma centralitzada i s’accedeixi a ells amb l’ajuda d’un navegador web. SaaS permet als usuaris accedir a diversos components i característiques del software amb l’ajuda d’un model de subscripció (pagament per ús) i sense la necessitat de preocupar-se per les llicències dels productes.
El canvi integral en la forma de percebre la comunicació (externalització de negocis i globalització) és el factor clau responsable del desenvolupament de les solucions SaaS. L’ús principal de la missatgeria instantània i els mitjans socials han portat a l’adopció de SaaS a totes les empreses. L’aparició i penetració d’aplicacions de missatgeria, correus electrònics i videotrucades per a necessitats privades i comercials han fet que els usuaris finals depenguin de telèfons intel·ligents i tauletes. Per tant, un nombre creixent d’usuaris finals està buscant accés remot a costos assequibles, com a resultat, influint en la demanda de solucions SaaS.
Els problemes relacionats amb la seguretat de les dades, la manca d’integració i la necessitat d’una connectivitat constant i d’alta velocitat a Internet representen un obstacle pel creixement de la indústria de SaaS. Les complicacions relacionades amb l’accés directe a les dades creen un alt nivell de complexitat al combinar els sistemes heretats en les instal·lacions, les aplicacions en el núvol i les múltiples aplicacions SaaS.
Segons el model d’implementació, el mercat de SaaS es pot segmentar en núvol públic, núvol privat i núvol híbrid. Els models de núvol privat i núvol públic estan mostrant una tendència positiva en el mercat, i les companyies estan tractant d’emprar el model de núvol híbrid en un futur recent.
Depenent de l’aplicació, el mercat de SaaS es pot dividir en planificació de recursos empresarials (ERP), gestió de relacions amb clients (CRM), gestió de recursos humans (HRM), gestió de la cadena de subministrament (SCM) i d’altres. Altres tipus d’aplicacions inclouen plataformes de conferència web, aplicacions de missatgeria i col·laboracions. CRM té la major quota de mercat per SaaS.
Per vertical, el mercat de SaaS es pot segmentar en banca, serveis financers i assegurances (BFSI), tecnologia de la informació (TI) i telecomunicacions, manufactura, comerç minorista, salut i educació, entre d’altres. El segment BSFI continua mantenint la major participació de mercat en el segment vertical, i el segment de fabricació creixerà a una taxa significativa fins el 2024.
Per regió, Nord-Amèrica té la major participació de mercat en el mercat global de SaaS. La raó principal és l’ús extensiu de solucions basades en SaaS, com la gestió de capital humà, suites d’oficina, correus electrònics i conferències web. S’anticipa que Àsia-Pacífic serà la regió de major creixement pel mercat de SaaS, degut al creixent nombre de proveïdors de SaaS que proporcionen serveis continus de màrqueting, suport i vendes als seus clients.