Segons un estudi de Market Research Future, s’espera que, a nivell mundial, el mercat de serveis de telefonia en el núvol creixi a una taxa anual composta (CAGR, en les seves sigles en anglès) de 16,4% fins el 2023. La necessitat global de les empreses de reduir els costos dels serveis i escalar ràpidament les solucions de comunicació quan sigui necessari són els factors clau que impulsen el creixement del mercat.
Les solucions de serveis de telefonia en el núvol ajuden a les empreses a configurar la infraestructura de comunicació corporativa sense requerir costos de hardware o software. En els serveis de telefonia en el núvol, tots els dispositius i aplicacions de comunicació estan allotjats en el núvol o a les instal·lacions del proveïdor del servei.
Les solucions de comunicacions en el núvol ofereixen nombrosos beneficis per a una empresa, com a inversió zero en hardware o software, integració amb CRM, configuració ràpida i fàcil d’un IVR, centre i gravació de trucades. Aquests serveis poden iniciar-se utilitzant telèfons tradicionals, dispositius mòbils, ordinadors de sobretaula o portàtils.
Les solucions i serveis de telefonia en el núvol tenen una àmplia adopció en gairebé tots els sectors verticals de la indústria, com Banca, Serveis Financers i Assegurances (BSFI, en les seves sigles en anglès), béns de consum i venda al detall, salut, TI i telecomunicacions, entre d’altres. Aquests sectors adopten els serveis de telefonia en el núvol per reduir els seus costos operatius i oferir serveis als seus clients amb tecnologies de comunicació cloud avançades i sense interrupcions.
En quines regions creixeran més els serveis de telefonia en el núvol?
S’estima que el mercat global de serveis de telefonia en el núvol creixerà ràpidament fins el 2023 en gairebé totes les regions. Nord-Amèrica té la major participació en el mercat global de serveis de telefonia en el núvol. Els Estats Units, Canadà i Mèxic són els països líders en la regió. Aquest creixement s’atribueix a la presència dels principals proveïdors de solucions de serveis de telefonia en el núvol i la infraestructura d’IT avançada, per executar aplicacions empresarials i oferir serveis als clients de manera transparent.
S’anticipa que Àsia-Pacífic serà la regió de major creixement en el mercat global de serveis de telefonia en el núvol en els propers quatre anys. L’augment de la digitalització i l’adopció de serveis en el núvol, per reduir els costos operatius, són els factors clau per a la contractació de solucions de serveis de telefonia en el núvol a la regió.