En el seu informe “Estat de les Comunicacions Unificades i Col·laboració empresarial a Espanya”, IDC estima un creixement mitjà en el mercat de UC&C a Espanya del 2,7% fins el 2021, aconseguint un volum de 429 milions d’euros. La previsió d’IDC senyala, a més, que el 2020 el 50% de les aplicacions de comunicacions unificades estaran basades en cloud.
A España aquest creixement serà heterogeni, pel que conèixer quins tipus d’empreses ofereixen un major potencial i adaptar les ofertes a les seves necessitats és important. El pronòstic és positiu en tots els models de negoci amb un creixement general del mercat, destacant les petites empreses amb un creixement mitjà anual del 7,5% fins el 2021.
Les grans organitzacions mostren un menor creixement per constituir un mercat més madur amb una major penetració de solucions de UC&C. Les PIMES, no obstant, estan començant a incorporar les solucions d’aquest tipus i per això presenten el major potencial de creixement.
Quant a les diferents àrees incloses en el sector de les Comunicacions Unificades i Col·laboració, la major part del mercat l’ocupen els serveis de consultoria i integració (37%) i el software per a Contact Centers i infraestructures on Premise (13%).
Per aprofundir en l’anàlisi de la disponibilitat, ús i beneficis de les comunicacions unificades i la col·laboració empresarial, IDC Espanya ha dut a terme un treball de camp sobre una mostra de més de 150 organitzacions de tots els sectors, incloent Administracions Públiques.
Eines UC&C corporatives
Segons l’informe, respecte a les eines de col·laboració que permeten compartir arxius, en un 57% de les organitzacions consultades, més del 75% de la plantilla té accés a les mateixes; no obstant, un 62% declara que menys del 75% de la seva plantilla fa ús d’elles. Quant a les principals millores després de començar l’ús d’aquest tipus de solucions, destaquen principalment la millora en l’agilitat a l’hora de col·laborar i l’augment en la productivitat.
Si bé un percentatge elevat de les organitzacions donen accés a la major part de la seva plantilla a eines de missatgeria instantània corporativa, encara hi ha un 25% d’empreses en les quals menys d’un 30% de la plantilla tenen accés a aquest tipus de solucions.
En referència a les solucions de videoconferència, l’ús es dóna amb menor freqüència i hi ha una part rellevant de les plantilles de les grans organitzacions que no s’estan beneficiant de les millores en productivitat que l’ús d’aquestes solucions està oferint.
Avantatges de l’ús de solucions UC&C
1) Digitalització del lloc de treball: S’està convertint en una oportunitat per a les organitzacions, amb l’empleat com a eix d’aquesta transformació. Aquesta oportunitat afecta tant a la productivitat de les empreses i administracions públiques, com a la seva capacitat per atreure i fidelitzar talent.
2) Col·laboració ràpida i eficient: Gràcies a solucions de vídeo, missatgeria o eines que permetin compartit documentació al moment, som capaços de relacionar-nos i col·laborar de manera ràpida i eficient amb companys i clients, optimitzant processos de negoci i facilitant la innovació.
3) Millor experiència de client: Les solucions de UC&C afecten a la manera de treballar de les persones i ofereixen una millor experiència al client. Així mateix, permeten una centralització i disponibilitat completa de la informació, redueixen els costos d’operacions mitjançant l’automatització i ofereixen suport a la força de vendes mitjançant solucions de mobilitat.
El canvi en els models de negoci i les noves formes de treballar de les organitzacions està donant pas a entorns en els quals l’expansió multiseu i la mobilitat són un fet. Per això, les eines de comunicació unificada i col·laboració tenen un paper de gran rellevància en la conquesta de l’èxit. Degut a la gran varietat d’eines d’aquest tipus que existeixen actualment en el mercat, l’adquisició d’una solució de UC&C que simplifiqui la seva integració i utilització representa un avantatge.