La creixent necessitat de comunicacions unificades ha portat a un seriós desenvolupament en aquest mercat. De fet, la consultora Global Market Insights pronostica que la mida del sector arribarà als 96 mil milions de dòlars el 2023.
Què és la UCC?
UCC (en les seves sigles en anglès) o Comunicació i Col·laboració Unificades és el servei que ofereix múltiples mètodes de comunicació com el sistema telefònic empresarial, el correu de veu, el missatge instantani, el xat, el fax, el pont de trucades de conferència, la videoconferència o l’IVR (Interactive Voice Response), entre d’altres. La Comunicació i Col·laboració Unificades també són capaços d’integrar correu electrònic, aplicacions web, xarxes socials i solucions per a empreses en el núvol.
UCC es composa de molts beneficis, com millor qualitat de treball, serveis més ràpids, major flexibilitat dels empleats, reducció de despeses, etc. En base als serveis, UCC es classifica en tres serveis: UCaaS, CCaaS i CPaaS:
- Unified Communications as a Service (UCaaS) és responsable de l’entrega basada en el núvol de xats de veu, correus electrònics, xats, etc. Pot ser de subscripció o gratuït.
- Contact Center as a Service (CCaaS) ofereix solucions de servei al client.
- Communications Platform as a Service (CPaaS) proporciona API i eines de software per a què els desenvolupadors afegeixin al núvol en temps real.
Alguns dels principals sistemes d’UCC són comunicacions unificades basades en el núvol, comunicacions unificades de vídeo, WebRTC, comunicacions unificades mòbils, etc. Alguns avantatges importants de l’aplicació d’UCC pel sistema de comunicació són una major flexibilitat , coneixements de tecnologia beneficioses per a empleats remots o que teletreballen i fàcil pels nous usuaris.
El mercat d’UC arribarà als 96 mil milions de dòlars el 2023
S’espera que el mercat global d’UCC amb enfoc a UCaaS augmenti a altes taxes de creixement durant el període previst (2019-2023). El mercat global d’UCC amb enfoc en UCaaS està recolzat per diversos impulsors de creixement, com el creixement en clients empresarials, la creixent penetració de telèfons intel·ligents i la inversió a gran escala, canvis favorables en els estàndards de comptabilitat, etc. Tanmateix, el mercat enfronta certs reptes, com xarxa hiperconvergent, alta competència, etc. També es proporcionen algunes noves tendències de mercat, com l’estreta integració entre CCaaS i CRM, el llançament de nous productes, etc.
A més, l’informe també avalua les oportunitats clau en el mercat i descriu els factors que estan i estaran impulsant el creixement de la indústria. El creixement del mercat global d’UCC també es va pronosticar pels anys 2019-2023, tenint en compte els patrons de creixement anteriors, els motors de creixement i les tendències actuals i futures.