El mercat global de VoIP, valorat en 77.400 milions de dòlars el 2018, s’espera que arribi als 93.200 milions de dòlars a finals del 2024, amb una taxa de creixement anual composta del 3,1% entre el 2019 i el 2024, segons Global Market Insights, Inc.
El protocol de veu a través d’Internet (VoIP) és una tecnologia que permet realitzar trucades de veu utilitzant una connexió a Internet de banda ampla en lloc d’una línia telefònica normal (o analògica).
És possible que alguns serveis de VoIP només permetin trucar a altres persones que utilitzen el mateix servei, però altres poden permetre trucar a qualsevol persona que tingui un número de telèfon, inclosos números locals, de llarga distància, mòbils i internacionals.
A més, mentre que alguns serveis de VoIP només funcionen amb un ordinador o un telèfon especial de VoIP, altres serveis permeten usar un telèfon tradicional connectat a un adaptador de VoIP.
Quins factors impulsen el mercat global de VoIP?
1) La creixent demanda de mobilitat entre les empreses per millorar la productivitat dels empleats, augmentar el compromís de l’usuari i millorar la col·laboració en equip. Les organitzacions s’estan movent cap a solucions basades en tecnologia, com el Cloud Computing, Big Data, BYOD i la mobilitat empresarial, per obtenir un avantatge sobre els competidors.
Els processos tradicionals estan sent reemplaçats per solucions de tecnologia avançada i la creixent aplicació de la mobilitat també està reduint la infraestructura física de TI. A més, la creixent demanda d’escalabilitat i flexibilitat entre les organitzacions també promou el desplegament de solucions de mobilitat.
2) Les empreses estan aprofitant la tecnologia per millorar l’efectivitat de la comunicació amb els usuaris a l’oferir assistència immediata quan la necessiten. Això també ajuda a satisfer i retenir millor als usuaris degut a la millora en el lliurament del servei i els processos de suport habilitats per la tecnologia.
Les aplicacions de col·laboració, com la missatgeria unificada i el correu de veu, poden integrar-se de manera eficient amb els processos de negocis per augmentar la seva productivitat i agilitzar les funcions operatives per assolir millors resultats alhora que redueixen el cost de la infraestructura de comunicació.
3) La rendibilitat de les solucions VoIP sobre les tecnologies de comunicació tradicionals també augmenta el creixement del mercat. Les solucions de VoIP permeten a les organitzacions estalviar aproximadament un 45%. A més, la capacitat de VoIP per oferir telepresència en temps real i obtenir comunicació unificada.
En quines regions creixerà més el mercat VoIP?
El mercat VoIP de l’Àsia-Pacífic creixerà substancialment entre el 2019 y el 2024. El creixement del mercat està impulsat per la creixent adopció de la solució de VoIP entre les pimes. Els creixents esforços dels països en desenvolupament, inclosos la Xina i l’Índia per millorar la seva infraestructura de comunicació, ofereixen a les petites i mitjanes empreses accés a solucions VoIP. A més, les polítiques governamentals de suport, com els beneficis fiscals i els subsidis pels proveïdors de serveis avançats de comunicació unificada i col·laboració també impulsen el mercat en aquesta regió.
En l’actualitat, Amèrica del Nord està dominant el mercat de VoIP degut a l’alta adopció de serveis de cloud computing i solucions de mobilitat empresarial a la regió. La infraestructura altament sofisticada de TI i telecomunicacions a la regió, juntament amb la presència local d’actors globals clau donen suport aquest creixement del mercat. A més, l’alta disposició de les empreses nord-americanes adopten solucions avançades de VoIP per optimitzar els seus sistemes de comunicació empresarial.