S’espera que el mercat global de comunicacions unificades com a servei (UCaaS) assoleixi una taxa de creixement anual compost (CAGR, en les seves sigles en anglès) del 25,65% entre el 2022 i el 2027, segons un estudi de Mordor Intelligence.
La pandèmia de COVID-19 ha provocat que una gran part de la població treballi de forma remota, el que ha obligat a les empreses a implementar diverses solucions per ajudar als seus empleats a treballar com i des de d’on vulguin. En aquest sentit, UCaaS permet a les empreses gestionar la col·laboració unificada entre els seus empleats, en qualsevol lloc i moment, a través del núvol.
Les comunicacions unificades (UC) s’han convertit en una solució rendible per a organitzacions de diverses indústries, com BFSI (banca, serveis financers i assegurances), atenció mèdica i eRetail, entre d’altres.
L’arribada de solucions rendibles basades en el núvol ha facilitat també una major adopció per part dels proveïdors d’atenció mèdica. En aquest sector, els call center atenen sense problemes les múltiples consultes i peticions dels clients.
D’altra banda, el ràpid augment de l’adopció de la tendència BYOD (Bring Your Own Device) i d’altres solucions de mobilitat impulsa encara més la implementació de solucions UCaaS. BYOD ha sorgit com una tendència important en aquesta nova era de flexibilitat i accessibilitat a la xarxa pels empleats que treballen a tot el món per a diverses organitzacions, el que fa que el lloc de treball sigui més productiu. Per exemple, segons Cisco, les empreses amb una política BYOD estalvien de mitjana uns 350 dòlars a l’any per empleat.
Quin és l’abast de l’informe?
El mercat de comunicacions unificades com a servei (UCaaS) analitzat per Mordor Intelligence està segmentat per mida d’empresa (PIMES i grans organitzacions), i verticals d’usuari final (BFSI, eRetail, atenció mèdica, sector públic, TI i telecomunicacions).
Per entendre aquest abast, s’ha de considerar que les comunicacions unificades com a servei (UcaaS) es refereixen a un model de servei en què el proveïdor ofereix diferents aplicacions de telecomunicacions o comunicacions, productes de software i processos, generalment a través del web. El sistema d’UC unifica o integra tots els mètodes comunicatius utilitzats per una empresa en una sola plataforma o múltiples eines de comunicació.
Tendències clau del mercat
1) El segment d’atenció mèdica registrarà una alta taxa de creixement del mercat
S’ha demostrat que, en la cura de la salut, UCaaS és un model altament efectiu, donat que inclou la tecnologia presencial, videoconferències, missatgeria empresarial i telefonia.
2) El creixent desplegament d’Intel·ligència Artificial (IA) ajudarà en gran mesura a les organitzacions a complir amb l’objectiu de transformació digital
Les eines impulsades per IA han permès a les organitzacions gravar trucades de manera intuïtiva, facilitar transcripcions sense esforç i rastrejar de manera intel·ligent als agents per comprendre les necessitats dels usuaris i oferir serveis rellevants.
América del Norte tindrà una participació de mercat significativa
La supremacia dels Estats Units al mercat estudiat pot atribuir-se a l’augment de la mobilitat i l’explosió de la connexió 5G degut a la consumerització de TI (és a dir, la barreja d’ús de dispositius i aplicacions tecnològiques tant personals com comercials), que ha ajudat a les empreses a adoptar la telefonia IP i UCaaS.
Als EUA, els usuaris finals, com l’eRetail, la banca i les finances, l’atenció mèdica, la tecnologia de la informació i les telecomunicacions, busquen una experiència més directa i fluida per a totes les seves comunicacions (àudio, vídeo i xat), sense importar on es trobin. Per satisfer aquesta necessitat, les empreses busquen una solució d’administració i implementació unificada d’un sol proveïdor en qui puguin confiar per gestionar els seus requisits d’UCC. Així mateix, les organitzacions integraran eines de connectivitat remota en una sola plataforma UCaaS amb l’arribada del 5G.