James Luce, director de Mobile a Enreach, analitza l’estratègia mòbil del grup abans del Mobile World Congress, inclosos els beneficis pels usuaris i el canal.
Segons James, “al món de les comunicacions comercials, un dels canvis més significatius dels últims dos anys ha estat el continu creixement del tràfic mòbil per a ús comercial, malgrat la pandèmia. Ja sigui que treballin a l’oficina o a casa, les persones usen cada cop més els seus dispositius mòbils per a les comunicacions comercials, i esperem que el creixement s’acceleri encara més una vegada que ingressem a la nova normalitat pospandèmica del treball híbrid”.
El mòbil ha estat tradicionalment un complement per a la resta de la comunicació empresarial. Tanmateix, això ja no té sentit, donat que és ineficient i no reflecteix la forma en què la gent treballa ara i perd l’oportunitat d’impulsar els guanys de productivitat. “Després de tot, les persones tenen gran part de les seves vides involucrades amb els seus telèfons mòbils, tant en el personal com al treball. A més, molts d’ells prefereixen l’experiència d’usuari que brinden els dispositius mòbils, en comparació amb els tipus de dispositius”.
En canvi, Enreach visualitza un món on els dispositius mòbils juguen un paper protagonista. James descriu algunes dels avantatges: “Amb el nostre enfocament, l’experiència de l’usuari serà uniforme, independentment del dispositiu, la xarxa o la ubicació. Com a resultat, els usuaris es beneficiaran d’una major eficiència i productivitat, amb comunicacions simplificades que funcionen amb les persones en funció del context, independentment de la ubicació. A més, les empreses podran accelerar la transició cap a un treball híbrid exitós i habilitar una força laboral geogràficament més diversa, amb accés a un major grup de talents”.
James explica el que això vol dir a la pràctica: “Ja no necessita fer concessions quan confia únicament en la seva subscripció mòbil per a totes les seves necessitats de comunicació comercial, ja sigui per funcionalitat o accessibilitat. Les nostres solucions de comunicacions unificades estan integrades directament al nostre nucli mòbil i de veu fixa, el que vol dir que no necessita una aplicació de primera. Això és important perquè les empreses no poden confiar en què els seus empleats estiguin accessibles només quan tinguin una connexió de dades mòbils. A més, els costos es redueixen a l’eliminar la necessitat de pagar dues subscripcions”.
A més, els números mòbils i les trucades es poden integrar en CRM, ERP o solucions de mercat vertical. Un altre benefici és la gravació de veu mòbil combinada amb aquestes solucions, el que dóna suport als requisits de compliment o les millores del servei al client.
Tècnicament, l’estratègia mòbil d’Enreach té el suport por la plataforma de comunicacions unificades nativa del núvol del grup per a comunicacions convergents, col·laboració i productivitat. El seu disseny innovador permetrà una ràpida innovació i desplegament de nous serveis, i des del principi, el disseny ha estat impulsat per telèfons intel·ligents.
Exemples
Aquí hi ha un parell d’exemples del que això podria significar a la pràctica:
El copropietari d’una botiga web d’ulleres personalitzades està sempre en moviment, movent-se entre la llar, l’oficina i el taller. El seu telèfon intel·ligent s’ha convertit en la seva oficina mòbil, donant-li accés a tot el que necessita i múltiples canals de contacte integrats amb les seves aplicacions comercials essencials. No només pot organitzar fàcilment la seva jornada laboral en torn a les seves necessitats, sinó que també pot separar les seves personalitats.
Per exemple, al tren a casa, primer truca des del número d’extensió de la seva oficina a un client. A continuació, truca a un col·lega usant la seva identificació mòbil. Encara que el senyal de dades mòbils és deficient, pot romandre connectada i fins i tot participar en una trucada ràpida de Teams. Finalment, truca a la seva filla usant la seva identificació personal per dir-li que estarà a casa en mitja hora. Tan aviat com arriba a casa, tots els contactes entrants s’enruten automàticament a un col·lega per a què pugui concentrar-se en el temps de qualitat familiar.
Aquests exemples reflecteixen com Enreach està enriquint els dispositius mòbils. Les SIM natives poden admetre múltiples identificacions, i la integració amb PBX equival una experiència perfecta en veu fixa i mòbil. UCaaS i CCaaS es combinen tant en l’entrada com en la sortida.
James afegeix: “Som únics a Europa. No existeix una altra organització amb totes les nostres capacitats, amb connectivitat d’extrem a extrem, productivitat i solucions de contacte disponibles en vuit països i creixent. Per tant, podem proporcionar-ho tot per a les necessitats de contacte dels usuaris comercials, reduint la quantitat dels seus proveïdors i costos. A més, podem fer-ho d’una manera molt escalable i personalitzable; això és important perquè sabem que una talla no serveix per a tots”.
Opcions de migració
James també indica que no hi ha necessitat de treure i reemplaçar i que, segons el client, pot haver-hi diferents punts de partida. “Podria agregar dispositius mòbils al seu PBX local existent o una solució d’enrutament directe de Microsoft Teams, per exemple. El nostre paper és ajudar a les empreses i revenedors a migrar a solucions de contacte basades en el núvol i admetre la convergència fix-mòbil (FMC) simultàniament. Com MVNO centradt en els negocis, estem en la millor posició per oferir solucions per a empreses de tot tipus, des de pimes de dues persones fins a organitzacions multinacionals amb milers d’empleats”.
Hi ha diverses opcions disponibles per adaptar-se als diferents revenedors, segons la seva mida i capacitat, incloses solucions de marca blanca i MVNO clau en mà, per proporcionar tot el que un soci de canal pugui necessitar. “No necessita ser un expert mòbil per començar a vendre solucions convergents amb nosaltres”.
Experiència mòbil
L’historial d’Enreach en dispositius mòbils és quelcom que James vol emfatitzar. “La tecnologia mòbil és fonamental pel nostre ADN. Hem estat pioners en “mobile first” durant anys, com el suport d’Elisa, una de les implementacions de PBX/UC al núvol mòbil primer més grans del món. També hem creat algunes de les nostres pròpies tecnologies mòbils, com el desenvolupament d’HSS i HLR de propera generació per permetre que les nostres solucions funcionin de forma nativa a la xarxa mòbil, quan no vam poder trobar res al mercat que s’ajustés als nostres criteris”.
El grup també és el seu propi client per donar suport al treball híbrid. “Tenim empleats a oficines de tot Europa, però al març del 2020 vam passar al treball remot sense perdre un pas, i ara estem adoptant el treball híbrid. Això no hagués estat possible sense la nostra estratègia de comunicacions unificades centrada en dispositius mòbils. Volem ajudar als usuaris i revenedors de tot Europa a descobrir algunes dels poderosos avantatges que hem experimentat nosaltres mateixos. És hora de portar la tecnologia mòbil al cor del negoci”.