El mercat mundial d’IVR (Interactive Voice Response o sistemes de Resposta de Veu Interactiva) experimentarà una taxa anual composta de creixement estimada en el 12,63% durant els propers anys, tal i com conclou l’últim informe elaborat per la firma d’anàlisi de mercat Research and Markets. Així, aquest informe descriu quin serà el futur del mercat IVR als Contact Center.
L’estudi “Global IVR System Market 2017-2021” constitueix una valuosa font de coneixement que ens aproxima a l’estat actual i a les perspectives de creixement pels propers anys quant a l’adopció i implantació de la tecnologia IVR es refereix, cada cop més estesa, així com a les raons que justifiquen la seva expansió.
El futur del mercat IVR als Contact Center
En aquest sentit, un dels principals impulsors del mercat global de sistemes IVR és l’increment en el volum de trucades efectuades pels clients. Researchs and Markets conclou que el nombre de trucades s’ha disparat degut a què els agents no són capaços de rebre les trucades. En conseqüència, les empreses fan ús de les tecnologies IVR per gestionar de manera més eficaç i eficient el major nombre de trucades, a l’hora que proporcionen una major interacció amb el client.
D’altra banda, l’ús de la tecnologia de doble to i de veu redueix el temps d’espera en cada trucada, especialment quan existeix una demanda estacional per a determinats productes, cosa que ha facilitat un increment de les trucades sortints de forma simultània a l’automatització de les tasques més rutinàries, fet que ha ajudat a millorar l’eficiència dels agents.
A més, l’informe recull que un dels principals reptes en el futur del mercat IVR als Contact Center continua sent la privacitat de les dades i els riscos per a la seguretat. Els sistemes IVR emprats en els contact center han de ser capaços de garantir la privacitat i la seguretat de les dades dels clients. Per això, les solucions de TI implementades han d’observar l’estricte compliment de les normes i directrius establertes a cada regió o país. I en aquesta mateixa línia, els proveïdors de solucions de TI han de garantir característiques d’autenticació i seguretat avançades i acords a les directrius reguladores més recents.
En conclusió, l’informe sobre el futur del mercat IVR als Contact Center, “Global IVR System Market 2017-2021”, es perfila com una valuosa font d’informació i consulta sobre la situació actual i futura del sector, les seves perspectives de creixement durant el proper lustre, els principals protagonistes i les raons i tendències més importants.